søndag 15. april 2012

Verdens beste løksuppe.


Denne løksuppen har jeg laget mange ganger og er like fornøyd hver gang.
Jeg syns løksupper ofte blir søte så derfor har jeg ekstra buljong i den jeg lager, da blir smaken en blanding av løksuppe og kjøttsuppe (uten kjøtt hehe)
Oppskriften jeg brukte var slik:
  • 2 dl løk i skiver.
  • 3 kjøttbuljonger (og fortsatt ikke salt nok!)
  • 1 SS olje til steking.
  • 1 hvitløks fedd.
Kutt opp løken i tynne skiver og fres det i gryta sammen med oljen og hvitløk.
Når løken er blank, og myk heller du på 1 liter vann og buljongterninger.
Her kan du også bruke hjemmelaget kraft istedefor..
Kok i en time.
I hele oppskiften er det 226 kcal, og denne holder egentlig for 3, hvertfall her..
Så for meg og Fredrik blir det ca 113 kcal for 2 porsjoner hver.
Det er ikke ille søndagsmiddag :D
Jeg har til og med et bilde for å friste dere litt mer ;)

* Liker du løk suppe?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)