torsdag 15. august 2013

Oppskrift på sunn eplekake.

Jeg har lenge hatt lyst på eplekake men har manglet sukrin så jeg kunne bake det.
I dag der i mot fikk jeg endelig kjøpt det inn igjen.
Etter litt søking på nettet fant jeg en kjempe god og sunn oppskrift på denne bloggen :http://ieteggeskall.blogspot.no.

Jeg har regnet meg ut at hele kaka inneholder 888 kcal, og du skal bli god og mett av den for å si det slik.

Det du trenger er :
3 egg.
130 gr mel.
100 gr sukrin og eventuelt 7 dråper vanilje stevia.
1 ts bakepulver.
1 ts vaniljesukker (1 SS om du ikke har stevia).
1 dl mager kesam.
1/2 dl skummet melk.
epler etter eget ønske.

Pisk egg og sukrin til eggedosis.
Rør forsiktig inn alt det tørre før du tilsetter det bløte.
Skrell eplene og del de i skiver.
Legg deigen oppi en liten form (jeg brukte brødform) og legg epleskivene oppi.
Avslutt med kanel og sukrin på toppen.

Stek i midten av ovnen 180 grader i ca 40-45 minutter.


Jeg fikk 10 stykker ut av min kake, noe som vil si at det ble 88,8 kcal pr stykke.
Det er det ikke mye å si på altså..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)