tirsdag 20. august 2013

Frokost og maten fra i går.

God morgen..
Da var vi alt på Tirsdagen og denne uken har alt startet ganske bra.
I går kom ungene hjem igjen og det var fult kjør med å få inn rutiner på lekser for minste mann.
Han har jo blitt skolegutt nå og da hører det med å måtte gjøre lekser.
Jeg syns han er flink jeg, satt så rolig en gutt på 6 år kan sitte i 3 kvarter :P

I helgen var det utskeielser på maten fra ende og anen, fest på lørdag med to venne par av oss, sløve på lørdagen for da var det serie start på fotballen og søndagen kjørte vi like godt samme løp.
Så maten har vært elendig rett og slett.
Det er så typisk, for i ukedagene er jo stort sett veldig flink, men så kommer helgen og det er god mat gjerne fredag til søndag..

Så i går opplevde jeg å være veldig sulten.
Startet med to speltlomper med eggerøre av et egg og paprika.
Det var ikke nok så noen timer senere ble det havregrøt med mandel mel og ferske bringebær, blåbær og eple fra treet vårt.
Så ble det pitabrød med litt stekt kylling, dressing av mager kesam og krydder og paprika/agurk.
Til middag hadde vi kyllingfilet med ovnstekte potetbåter og salat.
Kvelden hadde jeg en skive med ost og litt syltetøy.

Så dagen kunne vært værre sånn på matveien, men jeg ville gjerne at den skulle vært bedre jeg..
Fikk trent litt styrke også og litt kondisjon, så litt flink var jeg jo..

I dag startet jeg dagen med en noka jordbær shake, aloe vera shot og pillene mine.

Jeg tar jo 4 chlorella, 4 spirulina, 3 omega 3, 1 kalk, 1 d vitamin hver dag, så pilleforbruket er stort ;)
Men jeg føler at det funker og derfor tar jeg det.
Jeg har merket at de periodene jeg ikke tar disse, da spesielt spirulina og d vitamin så blir jeg fortere sliten, kjenner på psyken at det går litt nedover og humøret blir dårligere.
Så derfor tar jeg disse.

Jeg har lenge vært svak for noka shaken med jordbær shake, det er den av shakene jeg syns smaker best og mest naturlig.
Også blir jeg jo faktisk mett av den også, det er jo et stort pluss hehe.

I dag blir det en bytur for å handle litt mat, gutten skal på turning og da blir det sen middag :)

Ha en strålende dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)