onsdag 14. august 2013

Bil lappen, asti og slanking.

God morgen :)

Denne uken har det blitt lite blogging til nå, rett og slett fordi jeg har prioritert andre ting mens mannen har vært på jobb..
I går var jeg ute sammen med min gode venninne Helene, vi var på biltilsynet for å hente kjøre bevis til meg.
For når jeg var 17 startet jeg på lappen som de aller fleste gjorde, jeg ble ferdig med alt jeg måtte gjøre og satt igjen med teori og oppkjøring.
Men så kom angsten og depresjonen snikende og jeg turte ikke mer, jeg la lappen på hylla og der har den ligget.
Så prioriterte vi lappen til han jeg var sammen med før, fordi vi tenkte at han måtte ha den først, og da ble min glemt.

Angsten for å ta kjøretimer, bli vurdert, ta teoriprøven og mest sannsynlig stryke er stor, ja det er vel noe av det jeg sliter mest med per dags dato.
Men jeg har også innsett at jeg ikke kan utsette det i evig tid før jeg må ta alt på nytt og det da blir enda dyrere.
Det er heller ikke så gunstig å ikke ha lappen når man er i en familie, barn skal hit og dit, i jobb sammenheng funker det ikke alltid med buss og når jeg skal noe må jeg alltid planlegge med andre.
Slitsomt i lengden som dere skjønner.
Så denne uken hoppet jeg i det å bestilte kjøretime, til Fredag har jeg første timen og jeg gru gleder meg veldig.

Planen er egentlig å ta en kjøretime, lese på teorien og ta den, også kjøre her hjemme frem til den er tatt før jeg skal gi alt og ta kjøretimer til jeg har oppkjøring.
For det er ikke så mye vits å ta masse kjøretimer nå før teorien er tatt, men det er greit å ha en for å få vite hva jeg må terpe mest på frem til den er tatt..
Jeg er hvertfall veldig overbevist over at jeg får tatt lappen senest til våren (kommer an på hvor fort jeg får teoriprøven bestått).
I morgen skal jeg også på møte med NAV ang hva jeg skal utplasseres i nå, jeg tenker bolig for psykisk utviklingshemmede da dette er det innen for mitt yrke jeg trives best med og vet at jeg kan takle.
Så jeg er veldig spent på akkurat dette!
Målet her er å få jobb innen mars slik at jeg er ute fra NAV da.
Men tiden vil jo vise det også.
Hvis jeg klarer alt dette så blir hverdagen lettere for oss alle..

Ellers så har jeg fått trent litt denne uken (ganske mye egentlig til at det er onsdag) og jeg prøver å være så flink som mulig med maten.
Sliter litt med at jeg spiser for lite hver gang og derfor blir veldig sulten på kvelden, men jeg prøver meg frem her også.

Er bare jeg som kan gjøre noe med hvordan jeg ser ut og da må jeg bare få frem viljestyrken igjen.
Jeg var jo så flink i 2011/2012 og gikk ned nesten 25 kg på litt over et år, nå har jeg gått opp 8-9 kg siden høsten i fjor og jeg føler meg ikke vel slik ting er nå, så her har jeg en jobb å gjøre.
Derfor tar jeg opp igjen NOKA måltidene mine.
Det har gått mye i shake så langt denne uken, men det hjelper ikke så mye når jeg spiser smågodt på kvelden, så her må jeg finne et alternativ.
Jeg har gått over til snack a jack istede for potetgull når jeg får suget etter slike ting, det funker heldigvis.
Men smågodtet er vanskelig, tenker å lage solbærgele til i kveld kanskje, (hjemmelaget uten sukker vel og merke).

Asti har forresten klippet seg i helgen som var, hun ble sååå liten og søt.
Før klippen.
Etter klippen.
Beklager dårlig kvalitet, er tatt med telefonen.

Nå er det litt kaffe til før frokost, også ser jeg hva dagen bringer etter det :)
Ha en fantastisk dag folkens.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)