søndag 9. februar 2014

Verdens beste sjokoladekake.

Jeg har aldri vært så glad i sjokoladekake, uten at jeg egentlig vet hvorfor har det liksom aldri helt falt i smak..
Men etter jeg smakte denne på jobben min så er jeg frelst, også er den jo så utrolig lett å lage....
Bilde: Verdens beste sjokoladekake..
Her kommer oppskriften til dere, så kan dere jo prøve selv..

Du trenger:

  • 400 gr margarin.
  • 4 Egg.
  • 9 SS bake kakao.
  • 9 dl sukker.
  • 9 dl mel.
  • 1 boks rømme.
  • 4,5 dl vann.
  • 3 tr natron.
  • 1 ts salt.
Du gjør slik:

  1. Finn frem en stor gryte.
  2. Smelt margarinet på lav varme i gryten.
  3. Ha i vannet.
  4. Ha så i bake kakaoen og rør sånn at det er blandet godt.
  5. Så har du i egg og rører dette godt inn, pass på at varmen ikke er for hard nå..
  6. Ha rømmen oppi røren og rør inn dette også.
  7. Så kommer sukker, natron og mel til slutt, rør inn hver ingrediens før du tilsetter neste..
Ha så røren i en stor langpanne og stek på 180 gr i ca 30 min.

Når kaken er ferdig tar du den ut og stikker masse hull med en gaffel i hele kaken.
Så kommer glasuren inn, denne er viktig skjønner dere...

  • 400 gr margarin smeltes.
  • Rør inn ca 4-6 SS bake kakao (smak deg frem til slutt her..)
  • Så rører du inn ca 7-9 SS kaffe (smak deg til her også, liker du kaffe smak tar du i mer osv)
  • Jeg bruker 500 gr melis i denne, men her må dere også smake dere til, noen liker glasuren veldig søt, andre mindre søt, så det er smak og behag..
Glasuren skal være flytende, så hvis den blir for tykk har du i mer smør eller kaffe..

Hell så halve glasuren over kaken og la denne trekke ned i kaken mens den er varm.
Når kaken har avkjølt seg litt kan du ha på resten av glasuren.
Kaken er best dagen etter, når den har stått kaldt og satt seg.

Dette er en utrolig saftig kake som holder seg godt, den er like saftig og god etter 4 dager som etter en.
Den er også ypperlig å fryse med glasuren på, så hvis det blir noe igjen kan du fint hive det i frysen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)