søndag 2. februar 2014

Negativ indre stemme.

Du vet den indre stemmen som gjerne sier dumme ting på feil tidspunkt?
Den stemmen som forteller deg at du ikke duger til noen ting, at du burde gjøre sånn og sånn, at det du gjør ikke er nok..
Den stemmen har for meg vært borte en god stund, men i natt kom den tilbake igjen, den lå lenge å fortalte at jeg ikke var god nok, at jeg ikke gjorde nok, at jeg snakket feil, at jeg ikke er verdt noe og at jeg ikke fortjener noe godt.
Denne stemmen er ikke så lett å overse, eller bortforklare, for den er så utrolig sterk og overbevisende at jeg går fem på hver gang..

Uansett, etter en "pep" talk av denne stemmen i natt sovnet jeg til slutt, og jeg håpet det var slutt da, men nei da, da skulle jeg drømme om at jeg ikke var god nok..

Så her sitter jeg nå da, med en følelse av at jeg ikke duger til noen ting, en trang til å helst vaske huset fra tak til gulv, jeg burde vel malt alle rom og laget fantastisk 5 retters middag til min kjære kommer hjem klokken 22 i kveld.
Alt for at hvertfall han ikke skal kunne si noe (han klager aldri på meg altså.) på det jeg gjør..
Jeg hater denne stemmen...

Den kommer alltid først, og fører med seg alt fra dager til mnd med nedstemthet, dårlig tankegang, blir sliten tvers igjennom fordi jeg hele tiden hører denne stemmen prate (ikke sånn syk stemme som ikke er min egen altså, bare sånn at dere ikke ringer 113 og sender hvite menn til meg hehe, men det er rett og slett min usikkerhet som prater) og det sliter meg ut..

Jeg har bestemt meg for at denne gangen skal jeg ta det ved roten og ikke la det gå en uke eller mer før jeg får snappet ut av det..
Jeg skal ut av det alt i dag og måten jeg skal gjøre det på er å sette av tid til det som gjør MEG glad.
Jeg har jo hele dagen alene og da skal jeg pleie den gode siden av meg.
Jeg skal male, ha mini spa, se alle programmene jeg ikke har sett denne uken, spise god baguett (jeg spiser lite når jeg er alene og enda mindre når humøret er slik). og bare slappe av.
Altså gjøre det motsatte av hva stemmen sier :P

Jeg skal ikke la meg bryte ned, jeg skal heller overkjøre den dårlige stemmen og våkne i morgen med masse energi og godt humør..

Fuck min indre stemme, for jeg er god nok, jeg er smart, jeg er flink, jeg er omsorgsfull, jeg er gavemild, jeg er åpen og ærlig, jeg er verdt alt det gode jeg har i livet mitt.


* Har du en sånn stemme som kan ødelegger dager, uker eller måneder for deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)