lørdag 8. februar 2014

Stor respons....

Kom inn her i dag morges og så plutselig at det hadde vært stor pågang her i går..
Innlegget mitt http://minveifremover.blogspot.no/2014/02/morsdag-ikke-for-stemdre.html tok helt av og jeg har hatt flere lesere enn noen gang på min lille blogg..
Koselig det altså, men jeg er redd for at folk skal missforstå det jeg prøvde å få frem..

For jeg ønsker på ingen måte å tvinge ungene til å feire meg, jeg ønsker på ingen måte å ta plassen til mamma`n deres, og jeg ønsker ikke å lage noen konflikt mellom familien på denne måten..
Det eneste jeg ønsket å få frem med innlegget var at det finnes mange flotte steforeldre der ute som gjør en jobb som er like mye verdt som ekte biologiske/juridiske foreldre gjør.
Og disse fortjener en dag der de blir hedret for den jobben de gjør, på lik linje som mor og far har en dag..
Men vi trenger ikke ha samme dagen om dette føles feil for partene..
Ikke at barna skal gi gaver og bli presset, men at mannen/kona kanskje kan lage en ekstra god middag, kjøpe en bukett blomster og si noen fine ord..

For den jobben vi gjør er faktisk verdt å bli verdsatt, og ja det er valentins dag som vi kan feire dette på, og det er helt i orden at noen gjør dette, men jeg ønsker å bli verdsatt for rollen min som STEMOR og ikke bare som kjæreste, og valentinsdagen er kjærestedagen der vi skal feire kjærigheten..
Ja kall meg gjerne smålig altså, egoistisk til og med som ønsker en egen dag..
Men dette innlegget og det under her er ikke bare for meg, for jeg har det bra jeg..

I går kom min kjære hjem med tulipaner til meg, og fine ord om hvor fantastisk jeg var..
Guttungen kom hjem med en kortmappe han hadde laget på SFO som han hadde laget til MEG..
Jeg får kos, oppmerksomhet, gode ord og kjærlighet hver eneste dag, og jeg føler meg elsket, verdsatt og respektert..

Jeg ønsker bare at alle andre steforeldre som gjør en god jobb, gir av seg selv og stiller opp, skal få litt ekstra oppmerksomhet og kjærlighet for den jobben de gjør.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)