fredag 21. februar 2014

Stallen, trolldeig og husarbeid.

Idag har det vært en super dag, jeg har storkost meg fra jeg sto opp til nå når jeg fikk satt baken ned i sofaen :)

I går var jeg på jentekveld med to av de fantastiske jentene i gjengen, det ble en fantastisk kylling curry (hjemmelaget) til middag og pavlova til dessert, pluss mye godteri ;)
Jeg fikk ikke kommet meg i seng før halv 1 og sovnet nok ikke før i 1 tiden i natt, klokken 6 ringte klokken og dagen startet igjen.
Når jeg i tillegg har sovet dårlig hele uken hjalp det ikke med en natt med så få timer søvn, så jeg har vært meget trøtt..
Men til tross for trøtthet så har dagen vært fantastisk..

Jeg møtte en bekjent av meg halv 10 for å bli med henne i stallen, jeg har jo ikke sittet på en hesterygg eller vært i nærheten av hester skikkelig på 8-10 år, så dette var etterlengtet..
Vi kjørte med hesten hennes i dag, og det var friskt og godt å sitte baki der, men gud så gøy, og ikke minst så fort det gikk...
Bilde: Idyll.  har savner nærhet med hester,skal ikke gå 8-9år til neste gang hvertfall.
Når jeg kom hjem laget jeg trolldeig til ungene som de skulle få kose seg å ha det gøy med i kveld, og gjorde klar tacoen som sto på menyen i dag..

Familien kom hjem, middagen ble spist også var vi alle plutselig i gang med vaske huset for helgen :)
Jeg bare elsker når alle tar et lite tak hver, det går så mye fortere og man slipper å stå med det alene :)
Etter at vi var ferdige fant jeg frem trolldeigen og dette ble resultatet :)
Bilde: Ungene koser deg med trolldeig, de er så flinke ❤️
En bolle hver, skilt til birgit og pynt :)
Flinke bonusbarna mine<3

Her er oppskriften om noen ønsker å kose seg med barna i helgen..


  • 1 Dl salt.
  • 2 Dl hvetemel.
  • 1 Dl vann.
  • 1 SS olje..
Jeg opplevde at deigen ble for løs og klissete av denne oppskriften når jeg doblet den, så jeg brukte nok nærmere 2 dl salt, 5-6 dl mel, 2 dl vann og 2-3 ss olje til begge ungene :)
Delte deigen i to og knadde inn rosa konditorfarge og gul konditorfarge :)

Enkelt å lage og ungene har det veldig gøy, nå står de i ovenen på 80 grader hverfall til i morgen tidlig, usikker på hvor lenge de må stå før de er ferdige :)

Med dette ønsker jeg dere alle sammen en flott kveld, etter ungene er lagt venter det et glass rødvin på meg i armkroken til min kjære før vi får huset fult i morgen..
For da skal vi ha de to fetterne til Markus på overnatting, så da blir det liv i huset tenker jeg ;)
Kanskje lurt å spare et glass til i morgen kveld også ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)