torsdag 8. august 2013

Energi på høyt nivå.

Denne uken har jeg hatt utrolig mye energi, vi snakker overdrevent mye energi her.
Om det kommer av at jeg har hatt ungene fra Tor Erik drar på jobb til han kommer hjem, for så å fortsatt ha ungene når han kommer hjem fordi han er en zombi (sorry kjæresten min, jeg vet at det bare er fordi du er sliten, dessuten syns jeg det er søtt at du kan være litt som meg), eller om det har med at jeg sover rundt 7 timer om natten istede for 9-11 timer som jeg har gjort i sommer, eller om det har noe med at jeg har startet detox kur, spist riktig og trent hele uken.
Uansett er energien velkommen her altså.

Jeg har vært så flink med maten denne uken, det er liksom ikke like stas å diske opp med gode frokoster og luncher for meg selv, ungene vil jo fortsatt ha den skiva med ost de, så da blir det ofte en skive på meg også.
Dessuten merker jeg at jeg ikke har hatt tid til å kjedespise, for med to barn i hus, selv om de passer mye på seg selv så er jeg alltid på vakt, passer alltid på og er alltid parat til å mekle eller underholde.
Da får man liksom ikke mye tid til å sette på en film og åpne potetgullen (prise være ungene!!).

I stede for å småspise har jeg luket i hagen, hjulpet en venninne å vaske leiligheten, jeg har fått storhandlet med to barn (som begge klarte å lure til seg litt ekstra), vasket skuffer på kjøkkenet og klær.
I tillegg til dette har jeg fått en treningstur med rask gange og styrketrening hver dag.
Jeg kjenner det værker både i bak og lår, armer og rygg, men hva gjør det?
Det er jo bare deilig å kjenne at man har brukt kroppen.

Nå har Birgit besøk og de har rigget seg til oppe med film, kjøkkenet er ryddet og enda en klesvask er satt på, kaffen kokt og trakteren blir renset nå.
Straks (mye mulig før jeg i det hele tatt får drukket kaffen min) blir det støvsuging av gulver og en tur med Asti.
Så er det forberedning til makrell middagen vi skal ha senere..

Energien er som sagt veldig velkommen her i huset, måtte den bare holde seg slik når ungene ikke er her neste uke, hvis ikke vurderer jeg å ta de ut av skolen og ha de her istede, bare så jeg skal få fortsette å ha energien ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)