mandag 23. april 2012

Fin middag på en mandag.

Idag slår vi på stortromma når det kommer til mat.
Min kjæreste har lenge mast om at han vil ha rødt kjøtt til middag, men dette er noe jeg ikke har så mye erfaring med å lage og jeg syns det er litt dyrt om man skal ha rent kjøtt uten masse fett og sener..
Men i dag fant jeg ut at jeg skulle glede han litt ekstra..

Så senere i dag blir det mørbradstek av storfe med "fløtepoteter" altså fløtepoteter bare med lett melk istede for fløte, så sparer vi litt kcal der hvertfall..
Jeg endte opp med å kjøpe first price sin stek, denne så god ut og var grei på pris.


Jeg finner så klart ikke pakken på nettet så dette bildet fra meny får duge så lenge :)

Kjøttet hadde overraskende bra kvalitet når jeg tok det ut av pakken, veldig lite fett og sener utenpå hvert fall så jeg er spent på hvordan det ser ut inni..

Jeg brunet det fort i pannen før jeg la det i en stekepose og inn i ovnen, Fredrik liker det GOOOOODT stekt så jeg regner med at det skal bli stående i hvert fall halvannen time, jeg for min del vil ha kjøttet gjennomstekt og mørt, han liker det gjennomstekt og tørt, så blir spent på om jeg får det som jeg vil ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)