tirsdag 3. april 2012

Klippe Asti selv.

Asti har begynt å bli utrolig langhåret nå og det begynner å bli varmt for henne når vi går lange turer.
Så i dag tok vi telefon til den faste frisøren hennes for å høre om hun hadde tid.
Det hadde hun men hun hadde gått opp enda mer i pris, så prisen for klipp ligger nå på 875 kroner, så kan man plusse på 120 kr i buss og da blir det fort penger av det..

Jeg har før klippet hun selv med saks, og det har blitt så der, altså det blir klart finest med maskin men hun overlever liksom..
Jeg syns 875 kroner er mye penger for å klippe en hund, hvertfall med tanke på at hun bør klippes minst hver 3. mnd fra nå og til oktober når det begynner å bli kaldt igjen..

Så i dag gikk jeg innom clas ohlson og kjøpte like godt en maskin selv slik at jeg kan stusse henne her hjemme..
Men dette tar tid, og det er litt av en jobb..
Med saks har jeg brukt 2 timer før, men det har som sagt blitt så der..
Med maskin må hun først dusjes og fønes, dette tar alt fra en time til halvannen..
Så kan vi starte å klippe noe jeg tipper vil ta halvannen time det også..

Nå er hun i dusjen med Fredrik og han skal heldigvis børste og føne henne før jeg setter i gang med klippen..
Selvom det er jobb syns jeg det er bedre å gjøre det selv så sant maskinen er bra nok, noe jeg tror denne er..
Hvis dette går bra har vi spart 445 kroner bare på første klippen :)

Jeg skal vise dere etter bilde når/hvis jeg blir ferdig hehe..
Her er hvertfall pelsballen nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)