lørdag 7. april 2012

NOKA og slanking.


Jeg husker jeg tenkte at veien til å bli normalvektig var ufattelig lang, men at det mer eller mindre gjore seg selv.
Dette har ikke vært realiteten.
Jo veien har vært lang, men det har ikke gjort seg selv.
Det er med å endre mine vaner og min tankegang og ikke minst trening jeg har gått ned.
Jeg har heller ikke alltid gått ned i vekt, det har vært uker der den sto stille eller jeg gikk opp en kilo, det er slike uker som ødelegger motivasjonen, men det er helt normalt.

Mitt noka skap for noen mnd siden, rett etter en ny pakke)
NOKA har hjulpet meg langt på vei, NOKA har ikke bare sponset meg men de har også svar meg hvis jeg har spørsmål.
Jeg har aldri spist frokost, jeg er en person som bare ikke har klart det.
Men etter jeg begynte å teste ut NOKA produktene har dette endret seg.
Jeg trenger ikke tygge noe for å få i meg mat og næring, det holder å drikke et glass.
Shakene syns jeg smaker godt og konsistensen kan man variere selv.
Nå spiser (drikker) jeg frokost hver dag og jeg har mer energi enn før.

Gammel NOKA pakke.
Jeg har også gått fra 2 måltider om dagen til 4-5 måltider om dagen.
Dette er for meg ganske utrolig, og jeg får ikke lengere den akutt sulten som jeg fikk før.
Det er slike små men viktige ting som hjelper.
Jeg har gått fra en pose smågodt, sjokolade og potetgull til NOKA bar og potetgull (ja potetgull er min svakhet, noe jeg nok ikke klarer å kutte helt ut) i helgene.
Det "værste" er at jeg koser meg, jeg syns vanlig sjokolade nå blir for søt og klissete (bortsett fra under mensen, d MÅ jeg ha litt sjokolade)


Jeg harikke trent aktivt på over 6 år, nå siden januar har jeg trent minst 4 ganger i uken og merker stor forbedring i kondisjonen.
Før januar syklet jeg noen ganger i uken men ikke aktiv trening som nå.
Man kan fint gå ned i vekt uten å trene, men for å få de beste ressultatene har jeg funnet ut hva som passer meg.
Trening og NOKA rett og slett..

Det er ikke bare jeg som har funnet ut at wii er tung nok trening, lillebror og Fredrik har også slengt seg på.

Selvom NOKA hadde sluttet med sponsingen hadde jeg fortsatt, fordi det ikke blir dyrere i gj snitt å kjøpe NOKA enn vanlig mat, og fordi jeg trives godt med NOKA måltidene.
Jeg kommer til å benytte meg av NOKA frem til jeg har kommet dit jeg vil, men også etter på.
Jeg ser for meg at jeg hvertfall vil ha et måltid om dagen ut dette året, fordi jeg liker det!
De som tror det er en dans på roser å gå ned i vekt vil nok oppleve noe annet, fordi det er tungt, slitsomt og krever at DU faktisk VIL ned i vekt.
Det er kun deg selv det står på.

(Dette innlegget er kopiert fra minveitilbake bloggen min, så hvis det virker kjent er det bare derfor ;) )

2 kommentarer:

  1. Helt riktig det, man må ville/ønske det selv og være villig til å ofre blod, svette og tårer. Og være innstilt på mangel på motivasjon i perioder, stillstand på vekten...men belønningen kommer når man holder ut og holder hodet hevet. Stå på og masse lykke til videre!! Riktig god påske:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja belønningen er stor og verdt alt strevet når den kommer..
      Det å se at man når del mål etter del mål gjør det hele verdt det :)

      Slett

Ha en flott dag :)