mandag 2. april 2012

Tenker du på barn?


Tenker du på å prøve å bli gravid?
Kanskje røyker du?
Da er dette noe å tenke over syns jeg..

En rekke undersøkelser har vist at det er 50% vanskeligere for kvinner som røyker å bli gravide. Det kan skyldes at nikotin påvirker hormondannelsen hos kvinner, og også at røyking hemmer transporten av egget gjennom egglederen. Fruktbarheten kan bli betydelig redusert. Dette kan bli bedre hvis man slutter å røyke.
Iløpet av få timer vil de flimmerhåra man har igjen jobbe som normalt, og etter 2 uker vil nye friske flimmerhår dannes både i hals,svelg og eggstokker.

4 kommentarer:

  1. Hvordan gikk det forresten med røykeslutten din?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)
      Joda jeg klarte meg en stund uten røyk, men har desverre røyket noen røyk den siste tiden, har egentlig ingen god unnskyldning for det heller, er bare utrolig dumt av meg..:)

      Slett
    2. Jeg prøver også å slutte. har kommet bare til nedtrappinga enda,men det skal snart bli mer alvor. Vi får bare fortsette å samle motivasjon. Første steg på veien er jo tanken.Ikke sant?

      Slett
    3. Jo første steget er uten tvil tanken..
      Jeg tok nok litt vann over hodet når jeg sluttet tvert i en periode som var veldig tung for meg..
      Derfor har jeg tenkt å ta det litt mer grundig denne gangen, trappe ned, venne meg til tanken om å slutte mer enn et døgn i forveien hehe..

      Masse lykke til, det er faktisk ganske tøft å trappe ned også syns jeg..

      Slett

Ha en flott dag :)