mandag 20. august 2012

Stresset og nervøs hund= stresset eier.

Idag har dagen egentlig bare vært rar syns jeg.
Jeg sto opp tidlig å fulgte min kjære ut døra når han skulle på jobb, tok med meg Asti og gikk morgen tur.
Hun er ikke fult så stresset nå som i helgen men fortsatt stresset nok til at det bekymrer meg.
Inn med Asti også en tur på butikken for å kjøpe frokost, ble bagett med ost og skinke til frokost i dag etterfulgt av en kopp kaffe.

Litt tom kikking på nettet uten mål og mening, lesing i en bok, rydding og enda en tur med Asti.
Plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle kose meg med jenta mi i senga litt, og vips, der sovna Silje og Asti i to timer før vi våknet igjen.
Da var det ned på butikken enda en gang for å handle inn litt mer mat, slik at jeg har middag liggende til neste gang jeg er hjemme.

Etter jeg kom hjem har jeg egentlig bare gått rundt meg selv, prøvd å slappe av sammen med Asti, men hun finner bare roen helt inntil meg, så der får hun ligge.
Kjenner jeg bekymrer meg litt for hvordan det vil gå i morgen når vi skal ut til Tor Erik og ungene igjen, hvordan forklarer du to barn at Asti trenger å være i fred og ikke bli mast på liksom?
Akkurat den delen bekymrer meg litt.


Jeg føler meg liksom litt tom og at jeg ikke strekker til i dag.
Altså ovenfor Asti mener jeg da, jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre for henne for at hun ikke skal være så stresset og nervøs, ut vil hun men så fort vi kommer ut vil hun plutselig ikke gå, verden er vist en skummel plass..
Men vi fikk da en passe god tur selv om da, 2,43 km med så rask gange jeg kunne med en hund som ikke vil gå noe særlig.
Hun spiser heldigvis som vanlig, går på do som vanlig igjen og klarer å roe seg ned inntil meg som sagt, men liker ikke at hun stresser på turer og slike ting..
Håper det går seg til etter hvert.

Ikveld tenkte jeg å sette meg ned med hobby tinga mine igjen, lenge siden sist nå og jeg kjenner virkelig at jeg vil sette i gang igjen.
Jeg håper jeg kan få kjøpt inn litt male utstyr snart også, slik at jeg kan ta det også opp igjen, ikke det at jeg er særlig flink, men det er noe jeg liker å pusle med :)
Nå skal jeg få ryddet opp etter middagen, lese litt til også sette i gang med scrappbook tinga mine :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)