onsdag 1. august 2012

NOKA og kostholdet mitt nå.



Nå er det  lenge siden jeg har hatt en oppdatering ang vekten, NOKA og slike ting, noen av dere lurer kanskje på hvordan det går?
Siden jeg gikk fra Fredrik har NOKA blitt en del nedprioritert, det var ikke så lett å holde på rutinene når jeg bodde hos mamma, eller var hos kjæresten så derfor ble det til at jeg sakte men sikkert gikk over til å spise det de andre spiste.
Det har som oftest blitt et NOKA måltid sånn i histen og pisten, når jeg plutselig kommer på det.
Noen dager er jeg flink å spiser frokost og kvelds, men det er som oftest bare når jeg er hjemme alene i leiligheten.


Men selv om jeg har gått over til vanlig mat mer eller mindre, spiser sjokolade, potetgull og drikker brus flere ganger i uken (vel og merke små mengder) og spiser anderledes middag enn jeg er vant til har vekten holdt seg stabil.
Per i dag veier jeg 63.1 kilo, noe jeg ikke var fornøyd med før, men nå har jeg kommet til et punkt der vekten ikke spiller så stor rolle.
Klart jeg tenker på det en gang i blandt, at jeg gjerne skulle hatt flat mage, tynnere lår og mer trent kropp, men det hemmer meg ikke i den grad som før, jeg er ikke lengere besatt av å veie 50 og noe.
På matveien er det ofte noe kjøtt, ris, paprika, mais, agurk og saus.
Store porsjoner til meg og være, men jeg spiser til jeg er mett, og spiser alltid opp det grønne.
Det er klart at når man går inn i et forhold blir det gjerne mer kos.
Når ungene er lagt er det deilig å sette på en voksen film (herregud så voksen jeg høres ut) og finne frem litt snack.
Når jeg er blitt sammen med en som er cocaholiker slik jeg var en gang i tiden blir det mer cola.
Og da snakker vi ikke sukkerfri brus, vannet han har er brønn vann og smaker lite godt, så da blir det til at jeg også automatisk drikker mer cola.
Nå har han heldigvis begynt å trappe ned litt og da er det lettere for meg å gå over til sukkerfri igjen (også har det noe med at jeg er mer på butikker som har varianten min :P )


Når jeg er alene i leiligheten er jeg alt for dårlig med maten.
Det er ufattelig kjedelig å lage mat til seg selv, og når jeg bare er hjemme en natt eller to om gangen alene gidder jeg ikke lage noe som kan gi rester som må kastes.
Derfor blir det ofte et kjøtt stykke, salat og dressing, det kan bli litt ensformig til tider, og jeg savner ris og saus, men ikke nok til at jeg gidder å lage det selv hehe.
Men dessverre blir det en del potetgull når jeg er alene, det er enkelt å åpne en pose, billigere enn å skal kjøpe mat (dårlig bortforklaring hehe) og det er noe fyll i magen.
Jeg håper på at jeg skal komme mer inn i rutinene etter hvert.


Men til tross for nye matvaner, ferie turer, hyggekvelder og uregelmessige måltider har jeg ligget på 63-64 kilo siden jeg dro fra Fredrik.
Det skal jeg ikke klage på syns jeg.
Jeg er også mye mer aktiv enn før, leker med ungene så og si hele dagen de er der, vasker stort hus, rydder, jobber ute, sex, går til og fra pappa når jeg er der, mer i bevegelse generelt.
Det har nok noe å si det også vil jeg tro;)
Det er veldig deilig å kunne føle meg vel, ikke tenke for mye på hva jeg spiser og heller bare nyte det jeg stapper i meg.
Noe tenker jeg så klart på det, men så lenge vekten er stabil og jeg trives er jeg fornøyd.
* Er det noe mer dere lurer på ang vekten eller andre ting? 

1 kommentar:

Ha en flott dag :)