fredag 24. august 2012

En ny hverdag som husmor.

Hei alle sammen.
Jeg har ikke glemt dere, jeg har bare ikke hatt tid eller mulighet til å være på datan de siste dagene.
Siden tirsdag har jeg vært ute hos Tor Erik og ungene og jeg har funnet ut at jeg burde levd på den tiden der det å være husmor ble sett på med respekt.

Dagene har gått med til å være i byen for å pakke ned de siste tinga mine, besøkt pappa og vasket og ordnet her hjemme.
Middagen sto klar på bordet på Onsdag når alle kom hjem fra jobb, skole og barnehage, klær var vasket, kjøkken ryddet og hund luftet.
igår var vi sammen med familien til Tor Erik etter de kom hjem, noe som var kjempe koselig, og i dag har dagen gått med til å vaske huset klar for helgen.

Jeg elsker å gå slik å små pusle hjemme.
Vaske, styre og stelle for de jeg er glad i.
Idag på morgenen fikk vi til og med noen minutter ekstra med søvn (jeg er oppe klokken 6 sammen med de andre, så noen minutter mer med søvn var gull verdt) fordi jeg gjorde klar nista i går kveld.
Så i dag kom ungene på skolen og barnehage med stjerne, hjerte og blomster skiver ;)

Ikveld blir det bare familie kos, noe som skal bli utrolig deilig kjenner jeg.
Klart det er nytt for meg å skulle ha en hverdag der jeg starter klokken 6 og legger meg klokken 23, en dag som består av barn, kjæreste, hund og andre gjøremål.
Men jeg elsker hvert sekund av det og kunne ikke tenkt meg noe annet..


Derfor har jeg funnet ut at jeg jaggu er et godt husmor emne.
Kjæresten klager hvertfall ikke etter som han har fått masasje, fotpleie, middag, nister, vasking og rydding av hus og masse omsorg denne uken ;)
Bare leit at det å gå hjemme slik blir sett ned på i Norge i dag.
Går man hjemme og styrer med hus, hjem og barn er man lat og duger ikke til noe virker det som folk tenker.
Men jeg mener at så lenge man trives med å holde orden hjemme, stelle for familien og ta vare på barn og ikke minst har økonomi til det, for det er en viktig faktor, så skal man respektere at noen ønsker det.

Uansett, den diskusjonen kan jeg gå mer inn på senere en gang, nå skal jeg sette i gang å vaske badet og kjøkkenet også er jeg ferdig for i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)