mandag 20. august 2012

Handleliste tips.

God morgen, eller morgen har det vært en god stund for min del, jeg har rukket å vært ute med Asti, vært hos legen, lest litt og ryddet litt..
Ikke værst egentlig..

Idag er det lønnings dag og derfor tenkte jeg å komme med en liten handleliste til dere som er alene og må leve så billig som mulig (slik som meg).
Det er ingen hemmelighet at jeg liker å planlegge ting, og handlelister er en av mine "hobbyer".

Denne gangen tenkte jeg å tenke litt smart, jeg vet aldri hvor mye jeg skal være i leiligheten så derfor er det lurt å være litt føre var på mat som kan gå ut på dato, og med liten fryser må jeg tenke realistisk men billig..
Rimi her hos meg har grill koteletter til 17 kr stykke, ikke det billigste egentlig men det kan varieres til det uendelige.

Denne gangen ser handlelisten min slik ut:

  • 2*3 mais ( 34 kr og 12 tilbehør ganger., 2,8 kr pr måltid)
  • 1 Agurk ( 18 kroner og holder til 4 tilbehør, 4,5 kr pr måltid).
  • 1 paprika ( ca 8 kroner holder til 3 tilbehør, 2,6 kr pr måltid.)
  • Kinakål ( ca 19 kroner, holder til 6 tilbehør, 3,1 kr pr måltid).
  • Ananas (21 kr, holder til 6 tilbehør, 3,5kr  pr måltid).
  • 3 Grill kotelett (51 kr, 17 kr pr middag).
  • Karbonadedeig (55 kr,holder til 3 middager, 18 kr pr middag)
  • Løk (ca 4 kr, holder til 4 ganger, 1 kr pr måltid)
  • 4 små bagetter (2,5 kr stk.)
  • 500 gr norvegia (39 kroner på rimi, usikker på antall måltider jeg kan bruke den)
  • Kyllingskinke (24 kroner, 10 skiver 2,4 kr pr skive.)
Her har jeg mange muligheter for middager, ris, pasta og sauser har jeg liggende hjemme, melk bruker jeg minimalt med og blir stort sett alltid dårlig før jeg får brukt den opp så det kjøper jeg sjeldent.
Jeg bruker mye salat ved siden av middagen istede for ris, pasta ol, rett og slett for å ikke kaste mat, for hvis jeg koker ris blir det gjerne for mye og det er ikke alltid jeg kan bruke det som restemat i og med at jeg ikke alltid er hjemme to dager etter hverandre.
Jeg deler alt kjøtt i porsjons pakker før jeg fryser det ned.

Mat for en uke for meg havner da på 283 kroner denne gangen hvis jeg holder meg til det jeg skriver ned vel og merke)
Da har jeg 3 muligheter med karbonadedeig, 3 muligheter med kotelett og uendelige muligheter med salat.
Jeg har bagett til frokost i noen dager og jeg har taco lefser liggende i skapet som jeg ofte bruker istede for bagetter og brød.
Litt ost, salat og skinke så har man en god frokost ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)