tirsdag 28. august 2012

Dette gjør jeg alene.

Jeg vet at noen der ute som leser bloggen min lurer på hva jeg egentlig gjør når jeg er alene.
For de som kjenner meg vet at det å være alene var min største frykt for noen mnd siden, og noen bekymrer seg for hvordan det går.
Du må lære deg å være alene, kjenne på ensomheten og bare ha deg selv å tenke på, hører jeg stadig.
Der må jeg bare komme med et lite innspill før jeg starter, for meg som har angst er det bedre å bruke energi på å være sosial når jeg orker det, selv om noen skulle sett at jeg helst var alene.
Det er bedre for meg å presse meg selv til å møte andre.

Uansett, nå skal dere få et aldri så lite innblikk i hva jeg gjør når jeg er alene.

  • Jeg rydder og styrer, selv om det kanskje ikke ser slik ut alltid så gjør jeg det, bare at jeg rydder i ting som andre ikke ser hehe, slik som kasser, skuffer og skap hehe.
  • Jeg har kommet igang med hobbyene mine igjen, og kan ligge times vis på gulvet å jobbe med det.
  • Jeg hører på musikk, musikken er på alltid når jeg er alene, jeg elsker musikken og jeg elsker å ha den rundt meg.
  • Jeg pleier meg selv, med ansiktsmaske, hår kur, fuktighetskrem, varm dusj, sminke, fikser håret og går rundt i undertøy hele dagen, lykke!
  • Jeg sover når jeg vil sove, om klokken er 16 og jeg vil ta en blund, ja så gjør jeg det, om klokken er 12 så legger jeg meg da også uten å ha dårlig samvittighet.
  • Jeg lager middag til meg selv, jeg har gjerne "middag" til frokost også jeg, kun fordi det er meg selv å tenke på.
  • Jeg går turer alene eller med Asti.
    Slik som i dag når det regner og er høst ute så går jeg alene, rett og slett fordi Asti hater regn og derfor ikke gidder å bli med (teite hund).
  • Jeg blogger (bombe) og prater med alle jeg ellers ikke får pratet så mye med.
  • Jeg går på butikken flere ganger om dagen fordi jeg alltid glemmer noe (handleliste hva er det?).
  • Jeg setter opp budsjett og endrer det ørten ganger.
Jeg er langt i fra ensom, jeg kan fint klare å være alene og ikke minst starter jeg å trives med å være alene med Silje.
Jeg kan gjøre det jeg vil gjøre, høre på det jeg vil høre på, spise det jeg vil spise og ikke minst slipper jeg å ta hensyn til noen som helst, det er bare meg..
Og det er godt en, to dager av og til ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)