mandag 13. august 2012

Du ser livet for deg.

Du ser hele livet for deg, hvordan bryllupet blir, hvordan graviditet, barnetiden og hverdagen kommer til å bli.
Du vet hva du går til og du vet hva du kan forvente.
Det at du ikke har det så bra betyr bare at du ikke har prøvd hardt nok, det blir nok bedre når du gifter deg og får barn, kanskje når du får deg jobb og kommer bort noen timer om dagen.
Ja da vil alt bli bra.
Dette ordner seg, han har jo bare deg må du huske.

VÅKN opp! Et bryllup for å redde et forhold?
Barn for å redde et forhold?
Og hvorfor i pokker er det bare du som skal jobbe?
Nei dette er ikke det du vil med livet, jo det er trygt og godt å kjenne en person så godt, ja det er mange år sammen og bla bla bla.
Men du vil oppleve ting, mestre nye ting, utdanne deg, få lappen, hus, drømme bryllupet, barn med en du elsker, se en fremtid med en du ikke kan leve uten, ikke en du klarer å leve med.
Dette får du ikke med å være der du er nå.
Du må komme deg bort, du må hoppe i deg, satse alt, gjør det for deg selv!!

----------------------------------------------------------------------------------------

Dette skrev jeg 4. mai i år, to dager før jeg tok pause fra Fredrik, to dager før jeg hoppet i det.
Det er en merkelig følelse å lese gjennom det igjen nå, jeg sitter igjen med en følelse av at jeg faktisk var ganske sterk alt da, at jeg alt da hadde kommet et stykke i utviklingen.

Nå sitter jeg her, angrer ikke et sekund på avgjørelsen jeg tok den gangen, selv om veien har vært kronglete med mye skyldfølelse og bekymringer angrer jeg ikke.
Selv om jeg nå må begynne å se for meg livet på nytt, nå ser jeg for meg livet som reservemor for to flotte barn, samboerskap, et barn jeg er mamma til etter hvert, stasjonsvogn, lappen, jobb, en fantastisk kjæreste og et stabilt forhold.

Jeg har hatt den mest fantastiske sommeren i mitt liv, jeg har en kjæreste som jeg lærer mer og mer å kjenne for hver dag som går, og som jeg slipper mer og mer inn på meg.
En kjæreste som begynner å bli en veldig veldig god venn, og en kjæreste jeg kan se for meg å bli gammel med.
Han utfordrer meg, har forventninger til meg, støtter meg, stiller opp for meg og elsker meg.
Han gir meg kjærlighet, trygghet, omsorg, kos, spenning, glede og latter.
Han vil at jeg skal mestre ting og presser meg for at jeg skal klare det.
Han vil mitt beste.

Jeg ser at jeg går opp og frem istede for å stå på stedet hvil, jeg ser drømmene mine gå i oppfyllelse iløpet av livet, ja nesten alle hvertfall ;)
Jeg ser og merker at jeg vokser meg sterkere for hver dag, jeg mestrer ting, jeg er sterk og jeg kommer til å leve et liv uten angst på lang sikt.
Alt har forandret seg de siste månedene og det er utrolig deilig å vite at jeg har gjort det rette..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)