torsdag 7. juni 2012

Store forandringer.

Etter jeg ble singel har jeg opplevd stor positiv utvikling hos meg selv.
Enorm vil noen si, stor vil jeg si.
For jeg har fortsatt mye å gå på før jeg vil kalle det enormt.

Jeg er mye roligere på de fleste områdene, jeg tar livet mer som det kommer og har klart å gi slipp på en del av kontroll behovet jeg har hatt.
Jeg trenger ikke alltid vite hva jeg skal ha til middag eller hvor jeg skal spise.
Alt hva jeg skal gjøre denne uken eller hva jeg skal gjøre i dag.
Jeg er roligere ute blandt folk, ja jeg klarer til og med å gå med hodet hevet.
Jeg kan sette meg på en benk i byen å lese en bok uten å tenke over det en gang.

I det siste har jeg tatt bussen spontant inn til byen uten å høre om mamma kunne kjøre meg først.
Jeg står å ventet på bussen, gikk inn og tok opp boka mi.
Jeg klarte å ta bussen til byen uten at jeg hadde noe særlig angst.

Jeg har gått fra å gå med dette til å kun bruke disse buksene når jeg maler.

Jeg kan gå på klesbutikker bare for å kikke.
Jeg kan gå inn på et prøverom å prøve flere antrekk uten å føle at jeg må kjøpe noe.
Jeg har rett og slett blitt mye roligere og har mer kontroll over meg selv og min kropp.

Jeg har også blitt mer sosial, det er sjeldent jeg er hjemme en hel dag.
Det er sjeldent jeg setter på en film, eller det har enda ikke hendt faktisk.
Jeg går meg heller en tur, går på besøk til venner eller leser en bok.
Jeg ser også anderledes på livet.

Jeg har gått fra å måtte planlegge alt til å kunne ta det mer som det kommer.
Jeg begynner å innse at det er meg alt står på.
Livet er et spill og det er opp til meg hvordan jeg vil spille det.

Det er så utrolig sant, for jeg kan utgi meg for å være hvem som helst når jeg møter nye mennesker.
Det er jeg som bestemmer hvilket inntrykk jeg vil gi andre av meg.
Jeg kan utgi meg for å være usikker eller jeg kan utgi meg for å være sterk.
Det er jeg som kan kontrollere min egen utstråling alt etter hva som passer min dagsform.


Jeg har begynt å stelle meg mer, går sjeldent ut uten sminke lengere, går aldri i haremsbukser lengere og jeg vil se bra ut.
Jeg begynner å fantasere om å kjøpe nytt tøy og nye sko.
Jeg begynner å kjøpe sminke og å bry meg om håret mitt.
Jeg begynner rett og slett å bry meg om meg selv, og å sette meg på toppen av min liste.

Men selv om store forandringer har skjedd betyr ikke det at jeg aldri har det vondt, blir usikker eller tenker negativt.
Men jeg er mer bevist på når jeg snur om til det gamle mønsteret mitt og jeg tillater meg å tenke tankene ut i stede for å dytte de bort.
På den måten kan jeg ta tak i problemet der og da og bli ferdig med det.
Jeg er også blitt flinkere til å spør de det gjelder hva de egentlig mener med ting jeg reagerer på eller blir usikker på.

Jeg får høre av folk rundt meg at jeg gir mer av meg selv nå enn jeg har gjort før.
Og det er nok sant også, for jeg stoler mer på meg selv og at jeg faktisk har noe å gi andre, og ikke minst stoler jeg mer på at andre faktisk bryr seg om det jeg sier.
Jeg får også høre at jeg gløder og stråler som aldri før.
Det kan nok være veldig sant det også, men det kommer også igjen av at jeg bryr meg mer om meg selv og derfor føler meg bra.


Jeg kikker ikke lengere på skotuppene mine når jeg er ute blant folk.
Jeg går med hevet hode og møter blikket til andre mennesker, noe som er nytt for meg men som føles godt.
Jeg kan slå av en prat med buss sjåføren, eller dama bak kassa på butikken.
Jeg kan møte kjente uten å bli engstelig meste parten av tiden.

Jeg har rett og slett mer tro på meg selv og det føles godt ut.
Jeg føler meg trygg sammen med meg selv som oftest og jeg føler meg tryggere enn noen gang på de rundt meg og at de mener det de sier.
Og jeg takker de rundt meg som har hjulpet meg til å komme så langt som jeg har gjort, dere vet hvem dere er!!

Men jeg takker også meg selv, for det er jeg som har tillatt meg selv å utvikle meg riktig vei, det har vært og er fortsatt skummelt å skulle gå inn i det ukjente, men jeg hopper i det med begge bena og håper på det beste.
Jeg tar en dag av gangen og satser på at de rundt meg fortsatt er der i morgen <3 Jeg har ingen bevis på at de ikke kommer til å være det..

Fra en usikker jente som ikke brydde seg om hvordan hun så ut.....

Til en som bryr seg om å føle seg bra og går med hodet hevet.


Jeg gleder meg til en sommer der jeg skal bli enda bedre kjent med meg selv.



2 kommentarer:

  1. Wow...det var en stor forandring:)) Blir så glad på dine vegne for det virker som at du er tryggere på deg selv nå som du er singel, du fremstår som selvsikker og har begynt på den spennende reisen som heter *Finne seg selv og bli bedre kjent med den du finner*....been there-done that...jeg lover deg, det er kjempespennende:)) Masse lykke til videre, heier på deg fra sidelinjen:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har blitt mye tryggere på meg selv, vet ikke helt hvorfor eller hvordan jeg skal forklare det men det bare virker som om brikkene faller på plass og at jeg har våknet opp fra en dvale.. :)

      Koselig at du heier på meg <3

      mange klemmer

      Slett

Ha en flott dag :)