onsdag 30. mai 2012

Asti og tanker om valpetiden

Jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg til valpevødselen nå.
Det er en spennende tid vi har i vente, og jeg håper bare jeg rekker inn til fødselen starter, fra temperaturen synker til 36,5-37 grader kan det ta alt fra timer til halvannet døgn før første valpen kommer, håper bare det ikke skjer på natten slik at jeg går glipp av det..
Men hvis jeg ikke får det med meg er ikke det det aller værste, jeg vil uansett få med meg så mye som mulig av valpetiden.

Jeg gleder meg hvertfall utrolig mye.
Er veldig spent på hvordan de kommer til å se ut, til de åpner øynene for første gang, begynner å vingle bortover og ikke minst til de begynner å leke med hverandre..
Det kommer til å bli en fantastisk sommer<3
Men jeg tror nok jeg kommer til å slite med å selge de, jeg ser for meg at man får et sterkt forhold til alle valpene på hver sin måte.

Og jeg tror nok det er mulig at jeg kommer til å tilbringe mye av sommeren inne i byen sammen med jenta mi og valpene.
Nei jeg gleder meg utrolig masse rett og slett..

Her er teddy, pappan til valpene<3


Her er asti dagen etter første parringen.


Kjekken.

Kjæreste parret<3


I full akt ;)

Her var vel Asti 7 uker drektig.


7 uker.


6 uker drektig.


Her er bildet tatt i går, 8 uker på vei.



8 Uker på vei<3
Valpene har begynt å sparke og snu seg inni magen og vi kan tydelig kjenne liv og høre hjerteslag<3
 
I teorien kan valpene nå komme når som helst, men den mest kritiske tiden er fra fredag og ut neste uke.
Jeg håper litt på at de kommer iløpet av den kommende helgen egentlig, jeg klør etter å hilse på de små.

Jeg håper også på at Asti klarer fødselen bra og at vi slipper keisesnitt som jo er en risiko for små hunder.
Vi satser også på at hun klarer å få valpene ut fra fostersekken selv, bite over navlesnoren og få liv i de på egenhånd slik at fødselen skjer naturlig.
Men vi har alt av redskaper klart hvis hun trenger assistanse<3
 
Tenk det at den lille søte jenta mi skal bli mamma snart, og at vi sitter med små valper og valpekos og stress  om en ukes tid.
Når valpene kommer begynner jakten på de perfekte valpeeierene til de perfekte små.
Det er viktig for oss at valpekjøperene er seriøse og at de passer til valpen de får.
Her kommer nok jeg til å være ganske streng, det er ikke hvem som helst som blir godkjent, det skal være riktig eier til riktig valp.
 
Sist men ikke minst håper jeg på at alle valpene er friske og levende.
Men det er ingen selvfølge så vi er forberedt på en eller to døde valper eller syke.
Man vet jo aldri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)