torsdag 20. september 2012

Skjemaer, bursdag og hverdag.

Hei alle sammen.
Det er fortsatt liv i denne kroppen, tilfelle noen av dere lurte på det ;)

Jeg er godt plasert ute hos min kjære og barna, dagene består igjen av nistesmøring<3, middagslaging og masse kos, jeg ELSKER det!
På tirsdag var jeg hos psykologen igjen, en time som gikk veldig bra på mange måter og som jeg fikk veldig mye ut av.
Jeg fikk også låne en bok om de forskjellige skjemaene (skjemaene jeg skriver om er det samme som et mønster man følger gang på gang pga manglel på noe i oppveksten, slik som at noen barn av alkoholikere blir sammen med alkoholikere eller blir det selv, at barn med nervøse foreldre fort kan bli nervøse selv osv.) som er veldig intr å lese i.
Men det er også tungt emne å lese om, for mens jeg leser innser jeg at enkelte av hendelsene gjennom oppveksten min har formet meg til den jeg er i dag.
Det er ikke så enkelt som jeg trodde, at det var utelukkende pga overgrepa at jeg er den jeg er, det viser seg at mange av "problemene" mine faktisk har slått rot før overgrepa skjedde..
Og det er tøft å innse, for med å innse det må jeg også innrømme at mine næreste voksende støtte personer har gjort enkelte feil som har formet meg til den jeg er, og at jeg ikke har fått dekket alle behovene som et barn trenger å få dekket (det er forresten færrest som får dekket ALLE behovene sine alltid som barn bare så det er sagt, men noen ting kan utløse enkelte skjemaer.)

Idag er det også en uke til bursdagen min, jeg begynner å bli voksen innser jeg :P
Heldigvis er ikke voksen og gammel det samme ;)
Når jeg tenker meg om har jeg jo forsåvidt vært voksen i mange år alt, men ifølge alderen blir jeg snart sett på som voksen og det liker jeg, nei dette ble egentlig bare rot føler jeg hehe..

Ellers smiler livet til meg som det har gjort de siste måndene<3

1 kommentar:

Ha en flott dag :)