lørdag 21. juli 2012

Oppdatering for de siste dagene.

Da var jeg endelig kommet hjem i leiligheten igjen.
Jeg skal prøve å ta en liten oppdatering for dere, for jeg vet at det er noen av dere som lurer på hvordan ting går og hva jeg har gjort i det siste.
På Tirsdag dro jeg som sagt til min kjære og ungene hans for å overnatte, og der har jeg vært frem til i dag.

Jeg har storkost meg hvert minutt disse dagene, barnelatter om morgenen, 4 små barnehender som kiler meg før øynene har slått seg opp, barn som blir tryggere og tryggere på meg for hver dag som går og masse herlig latter nok en gang.
Vi har vært på fisketur som jeg nevnte så smått her om dagen, fikk 7 flotte tryter (eller tryder som vi kaller det her nede vist nok), første gang jeg smakte det og det var virkelig godt bortsett fra alle de små beina.
Jeg har også møtt på faren til Tor Erik, og smakt på konge krabber for første gang.
I går var vi hos mora til Tor Erik og grillet litt, det er jo kjempe koselig som alltid<3

Ellers er det mye nytt for tiden, det å ha to små barn rundt seg 24 timer i døgnet er jo helt nytt for meg.
Altså, jeg er vant med barn da jeg har 4 små søsken og har passet de mye, men det å være storesøster er noe helt annet enn å være "stemor", som storesøster kan du trekke deg unna litt, små krangle slik søsken gjør ol, som "stemor" er man plutselig voksen og må tenke gjennom hvilkene grenser som går for en selv (til et punkt).
Navnet mitt har vel aldri blitt brukt så mye noen gang som de siste dagene, det er Silje meg her og Silje meg der, og jeg elsker det!!!
Når de spør om noe eller vil leke er jeg stort sett alltid med, fordi jeg husker selv hvor gøy jeg syns det var når kjæresten til mamma gjorde slik.
Ikke minst er det en fin måte å komme nærmere de på også, og jeg får vekket barnet i meg<3

Jeg og kjæresten har også rukket å få litt alene tid.
Ja for å nevne det, nok en gang forstår jeg virkelig hva du mente når jeg var mindre mamma.
Når det kom til en røyk ute alene, en liten time på kvelden etter vi la oss alene, litt voksen tid, kunne gå på do alene, prate med voksende alene osv.
Jeg forstår hva du mente nå ;)
Men ja vi nyter de små timene vi har alene etter ungene har lagt seg, film, kos, snakke sammen eller bare legge seg tidlig.

I dag skulle de på telttur og jeg tok en tur hjem til leiligheten min.
Men først dro jeg til pappa en tur.
Når din egen far sitter med tårer i øynene og sier at dette har vært den beste dagen hans på flere uker vet du at du har gjort noe rett.
Jeg fikk overtalt han ut en tur i dag, ned til senteret som ligger 5 minutter unna men som han ikke hadde tro på at han kunne gå til (kols).
Vi kom oss frem og jeg kunne se stoltheten lyse, han fikk kjøpt lotto og vi tok en pause på kafèen med kaffe og napolions kake.
Jeg fikk masse gode historier (som jeg har hørt 100 ganger før men fortsatt elsker) og jeg fikk litt tid med pappan min som jeg har savnet så lenge, han gode gamle pappa som jeg bare har sett glimt av på en stund.
Pappa var kjempe fornøyd der vi gikk hånd i hånd hjem igjen i dusk regnet, pratet i et sett om hvor utrolig koselig det hadde vært, hvor glad han er i meg, at han ikke hadde trodd han klarte å gå dit og hvor godt det var å se meg.
Rett og slett et supert besøk.

Nå har jeg endelig kommet inn i leiligheten.
Men det er utrolig stille rundt meg uten barn og kjæreste, men litt godt må jeg jo også si det er (men bare litt).
Musikken er på, første pils (og muligens siste) er sprettet, og jeg funderer på hva som skjer i kveld.
Jeg har det supert for tiden..






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)