søndag 22. juli 2012

Nye minner, pappa`n min og jeg.

Min kjære pappa har endelig fått seg omsorgsleilighet etter et års ventetid.
Endelig sier jeg, fordi nå bor han mer sentralt, det er lettere å besøke han, stille opp for han og skape nye minner med han.
Endelig sier jeg, fordi nå vet jeg at pappa har folk rundt seg som kontakter meg hvis noe skjer, nå har han muligheter til å bli mer sosial, nå har han mindre sted å holde orden i og nå blir ting mye lettere.



Det å bare kunne sette seg på bussen i 15 minutter for å besøke pappa er en lettelse på samvittigheten min, men også en stor glede.
For det har ikke vært det at jeg ikke har hatt lyst til å besøke pappa, at jeg kun gjør det for han sin del som har gjort at det har vært lite besøk.
Det har vært lang vei for å komme seg dit, alltid noen som må bli med noe som gjør at jeg ikke får tid helt alene med pappa.
Nå har jeg han for meg selv når jeg vil, nå kan jeg roe meg ned når jeg er der og bruke tiden på å skape nye minner.
Nå kan jeg sitte å høre på historiene til pappa`n min igjen, le så tårene triller, diskutere bøker eller gå gjennom album.
Det eneste som mangler nå er at han hører på kassetter og rosemaler, så hadde jeg vært tilbake i barndommen.

Jeg har vært hos pappa 3 ganger den siste uken, det er mer enn jeg har vært hos han iløpet av hele året omtrent.
Vi har pratet, lest avis, vært på kafeè, vasket klær, gått tur, sett i album og ledd, ledd masse har vi.
Jeg ser han lyser opp når han ser at det er jeg som kommer, han får tårer i øynene og klemmer meg litt ekstra hardt når jeg går.
Han mimrer tilbake til barndommen min og vi drar opp gamle minner, han gløder og han stråler.
Pappa`n min er lykkelig når vi er sammen, jeg er lykkelig når vi er sammen og det at han har flyttet nærmere var det beste som kunne hende.

Nå skal jeg bruke tiden som kommer på å skape nye minner, gi han masse glede, kose meg med å stille opp, få han med meg ut og gi han livslysten tilbake for fult.
Alt dette skal jeg gjøre uten at det sliter meg ut, jeg går derfra med en trygg og varm følelse, lykkelig fordi vi har fått enda noen timer sammen.
Han står å vinker på verandaen når jeg går, han har hatt noen bra timer, jeg har hatt noen bra timer og sammen har vi skapt nye minner.
Pappa`n min og jeg<3.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)