søndag 31. mars 2013

10 uker på diett.

Fra og med tirsdag 2. April starter slankingen for fult her i huset, da skal både jeg og min kjære ned en del i vekt og vi har bestemt oss for å sette inn hardkjøret nå i 10 uker fremover.
Det blir store forandringer som skal skje og vi skal ned en del begge to.
Det er mange valg som må tas og motivasjonen vil gå opp og ned, men jeg tror det at vi stiller ekstra sterkt siden vi er to om det.

Skuffer og skap er fulle av NOKA mat, frysen er full av rent kjøtt og karbonade deig og måltidene skal planlegges bedre.
Alternativer til kveldskos må finnes frem, og vi må være kreative for å dekke suget etter søt og salt på andre måter.

Noen av endringene som vil skje er.

  • Potetgull, godteri og søtsaker skal holdes til EN dag i uken, da Fredag eller Lørdag.
  • Vi må finne alternativer til saus, eventuelt bytte ut smør med eggeplomme for å spare kcal.
  • Mer grønnsaker og mindre ris, potet, pasta og brød.
  • Grovere brød eller knekkebrød.
  • Brusen skal kuttes ut/eventuelt gå over til sukkerfri, lov med vanlig brus på kosedagen.
  • Mer frukt og grønt i huset slik at det er alternativer når suget kommer.
  • Planlegge middagene helt og holdent for hver dag for å se hvor vi kan gjøre endringer.
  • Frokost, mellommåltid og kvelds blir NOKA for min del.
  • For hver 5. kg vi går ned skal vi kunne unne oss noe vi begge ønsker.
Det blir som dere ser store forandringer men vi er klare :)



Imorgen skal jeg måle meg, ta før bilder og veie meg, da kommer det nok et innlegg til dere med hvordan ting står til nå og hva som er hovedmålet mitt :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)