søndag 10. februar 2013

Helgen vår og instagram bilder.

Denne helgen har vært barnas helg, vi har prioritert å gjøre ting med barna som de ønsker.
På Fredag var det lysdrypping, i går var det fisking på isen og i dag fikk jentungen pappa tid på isen da lillegutt var syk.

Igår hadde vi middagsgjester på besøk, et vennepar av oss og datteren deres, noe som var kjempe koselig.
På menyen sto kyllingfrikasse og sjokoladepudding/gele til dessert.

Inatt hadde vi en syk liten (stor) gutt som holdt oss våkene så det endte med at vi sov på hver vårt rom, noe som gjorde at ingen av oss egentlig fikk sove stort, så vi føler oss egentlig begge to tygd og spyttet ut igjen :P

Jeg har også stått på kjøkkenet i 4 timer i dag, mens far og datter var på isen og lillegutt (store) satt å så tv bakte jeg boller, kokte kjøtt/kraft og kuttet grønnsaker, laget løksaus og kjøttsuppe.
Så til middag i dag ble det ferskt kjøtt og suppe (eller som jeg kaller det grønnsakssuppe til forrett og kjøtt, potet og løksaus til hovedrett) og boller med vaniljekrem til dessert.
Mannen var hvertfall veldig fornøyd med innsatsen min, jenta likte suppen og guttungen orket ikke noe, det positive med det er at vi har mer mat i morgen ;)
Er det noen som ønsker oppskrift på middagen?

Jeg har også fått istagram dilla, så her er en smakebit av bildene jeg har lagt ut denne uken.
Bilde: Skolebrød<3
Skolebrød.
Bilde: Boller med vaniljekrem<3
Boller med fyll.
Bilde: Fersk kjøtt og suppe.
Kjøtt og grønnsaker fra suppen.
Bilde: Fersk kjøtt og suppe.
Suppen.
Bilde: Kvelds kosen er reddet;-) dagens tryde fangst
Tryte fangsten fra i går.
Bilde: Pilking på isen i sola :-)
Kjæresten fanget flest fisk i sola i går.
Bilde: Lysdrypping med barna<3
Lysdrypping-
Bilde: Pita med fiskekake og salat,deilig frokost.
Frokost (fiskekake pita)
Bilde: Guttungen bestilte pannekaker så det er det klart han skal få.
Pannekake middag (min første skal jeg si dere, jeg hater nemlig å steke pannekaker)
Bilde: Tea time<3
Kosetid-
Bilde: <3
Skitur på jordet.
Bilde: Vintermorgen<3
Morgen idyll.

På instagram heter jeg forresten siljeherigs, følg meg gjerne :)

2 kommentarer:

  1. Fine bilder, middagen så knall god ut :D Oppskrift - ja takk :D Vanskelig? Tar det lang tid? :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)
      Ja den tar ganske lang tid å lage men er ikke vanskelig.
      Jeg skal få lagt ut oppskrift jeg :)

      Slett

Ha en flott dag :)