onsdag 6. februar 2013

Frokost under 300 kcal.

Jeg prøver fortsatt å være flink med maten selv om det ikke er lett.
Jeg er alt for "flink" til å skeie ut, hvertfall når jeg er inne i en periode som er litt krevende.
Men etter jeg tok en titt på den gamle bloggen min fikk jeg mer motivasjon igjen, rett og slett fordi det var mange oppskrifter jeg hadde glemt en stund.

Jeg var på storhandel i går og handlet inn masse godt som skal hjelpe meg med å velge sunnere til frokost, lunch osv, for det er egentlig tiden når jeg er alene hjemme som er verst, men også middager er vanskelige.

Uansett, jeg tenkte jeg skulle dele en sunn, mettende og lett frokost/lunch med dere i dag.
Pita med fiskekaker og salat.
Denne frokosten inneholder i underkant av 300 kcal.

Du trenger.
1 pitabrød, aller best om du velger grovt men det hadde de ikke på butikken i går.
1 fiskekake.
Vårløk.
Paprika.
Salat.
Mais.
Eventuelt annen salatblanding du liker.
Lett dressing (det skiller 100 kcal pr 100 gr på lett og vanlig dressing)

Kutt fiskekaken i strimler og stek i olje (olje er bedre enn smør).
Kutt grønnsakene i passe biter.
Sett pitabrødet i ovnen.

Jeg blander salat og fiskekaker sammen med dressing før jeg har dette i pitabrødet, da får jeg en fin fordeling av alt i pitaen slik at jeg får litt av hvert hver gang jeg biter over.


Et pitabrød inneholder ca 180 kcal.
1 fiskekake inneholder ca 50 kcal.
Og med salat og litt dressing (jeg brukte 16 gr dressing) er du under 300 kcal på dette måltidet.
Det syns jeg ikke er ille dere :)

Nå skal jeg opp å ta igjen litt trening, sommerformen her kommer jeg :D






1 kommentar:

  1. Flink du er snuppa :) ser på bloggen din, du er kjempe flink til å stå på kjøkkenet å ordne :) Håper at du har det fint, og skulle det være noe er jeg en sms unna :) Kjempe glad i deg og du har kommet langt :)

    SvarSlett

Ha en flott dag :)