tirsdag 22. januar 2013

Oppskrift på omelett (kcal innhold)

Jeg tenkte å dele oppskriften på den gode omeletten jeg laget til lunch i dag.

Du trenger:

  • 2 egg.
  • 20 gr purreløk (du trenger ikke veie opp altså, men jeg gjorde det for å få nøyaktig kcal mål)
  • 24 gr strandaskinke (spekeskinke.)
  • 6 gr meierismør.
  • Grov Minibaguette fra eldorado (eller annen)
  • 25 gr paprika.
Knekk egga oppi en bolle, kutt purre og strandaskinke og paprika i biter og ha oppi egga.
Salt og pepper etter som hvor mye du liker.

Varm opp smøret i en stekepanne og stek omeletten til den har slik konsistens som du ønsker :)

Enkelt og god lunch som mettet bra.
Denne retten har 418 kcal, 27,51 gr protein, 27,28 gr karbohydrater, 19,15 gr fett (her ble jeg litt tatt på senga! for bare i egga var det 11,92 gr fett, men egg er sunt, 14,63 gr proteiner)

2 kommentarer:

  1. Så deilig! Nå blei jeg sulten, men hadde ikke noe anna enn knekkebrød og saltpølse, nedtur;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe får handle inn da vettu ;) så har du lunch til en annen dag ;)

      Slett

Ha en flott dag :)