lørdag 29. desember 2012

Nyttårsforsett og nyttårsforsetta fra i fjor.

Nå er nyttårsaften her snart og et nyttår står for dør.
Mange av oss starter det nye året med en lang liste over ting som skal bli bedre, ting vi skal endre og ting vi vil unngå.
Selv har jeg vært en av disse, men også en av disse som opplever gang på gang at denne listen sklir ut når våren kommer.

Nyåret for meg vil nok i år som andre år starte med en liste, men denne gangen skal det kun være ting jeg har stor tro på at jeg skal klare, slik at jeg til neste år på denne tiden kan se tilbake og være stolt av meg selv.

Dette var listen min i fjor.
  • Jeg skal ned til 55 kg (dvs ca 15 kilo til +/-) iløpet av 2012. IKKE KLART men jeg er fornøyd med resultatet selv om.
  • Jeg skal gå oftere tur med Asti, og forlenge turene med 10 minutter. DELEVIS klart, hun er oftere ute men mest i hagen der hun trives best.
  • Jeg skal kun spise godt/potetgull en gang i uken (max).IKKE klart, det er potetgull og godteri flere kvelder i uken.
  • Jeg skal drikke mer vann. KLARTE en god periode før jeg flyttet ut hit som det er brønn vann som smaker vondt.
  • Jeg skal trene litt hver dag. DELEVIS klart hvis man tenker husarbeid og løping etter barn som trening (noe det er.)
  • Jeg skal bli flinkere til å holde orden hjemme. KLART syns jeg.
  • Jeg skal bli flinkere til å opprettholde kontakten med nye og gammle venner. KLART!!!
  • Jeg skal bli flinkere til å besøke pappa<3 KLART!!
Jeg har altså klart mange av tingene men dette er små ting som nå vil endre seg pga nytt forhold og samboerskap.

Til neste år er mine ønsker at jeg skal.
  • Klare å ta lappen og få meg bil, noe som er nødvendig med tanke på at jeg nå bor i hus på landet og at ungene trenger transport rundt om kring.
  • Få meg jobb, noe jeg må klare med tanke på at vi trenger to inntekter, jeg starter rolig men jeg skal hvertfall ut i arbeid iløpet av 2013.
  • Være en så god stemor, samboer, datter og venn som jeg kan klare.
  • Lese flere bøker.
  • Reise mer og oppleve mer.
  • Få enda mer kontroll over angsten enn jeg alt har.
Alle disse tingene vet jeg at vil skje, dette er ting jeg ønsker og som jeg må¨klare.

Nyttårsaften min for 6 år siden var vond, det var dagen jeg var med på at min daværende svigermor døde av kreft, derfor har denne dagen vært ganske tung fra det året.
Dette året blir første gangen jeg feirer nyttår uten Fredrik og uten å ha mulighet til å drikke bort tankene, men det er også første gang jeg feirer nyttårsaften med Tor Erik og barna, første gang på mange år at jeg feirer nyttår med mamma og søskena mine.
Jeg gleder meg masse selv om det er nytt, og jeg har stor tro på at det vil bli en flott dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)