fredag 14. desember 2012

Hektisk uke og middagsmenyen

Denne uken her har virkelig vært tøff, med masse planer og masse uventet ting.
På søndagen røk det et rør i kjelleren så da ble det en sen kveld på oss da vi måtte fikse opp det først for å ha vann.
Takk gud for at kjæresten min er rørleger, hvis ikke hadde det blitt dyrt.
På mandagen var kjæresten på julebord opplegg med moren, så da fikk jeg virkelig prøve meg på rollen som stemor.
Det er første gangen jeg har hatt ungene alene en hel kveld, og det gikk veldig fint men etter en natt med lite søvn kjente jeg at øynene desperat ville lukke seg, men ungene kom seg i seng og det samme gjorde jeg til slutt.

På tirsdagen var det bursdagsfeiring på faren til kjæresten, så da ble det også mye, jeg og svigermor hadde hele dagen sammen først, og uansett hvor koselig det er så er det også slitsomt å skal omgåes noen en hel dag for så å gå i selskap på kvelden.
Da kjente jeg bra på angsten for å si det slik, var mange jeg ikke kjente og jeg kjente veldig på behovet for å ta seg bra ut og gi et bra første inntrykk.

Onsdagen brukte kjæresten på å fikse doen som ble kaputt etter vannlekkasjen så da tok jeg lekser og slikt med jentungen og i går var første dagen vi virkelig kunne slappe av, ingen planer.

Idag er det fest for faren til min kjære, så da blir huset vårt (min kjære sitt) fylt opp av masse folk jeg ikke kjenner, noe som igjen setter i gang mitt behov for å sette opp fasaden, at alt skal se bra ut og at jeg skal gi et godt inntrykk.
Imorgen er det meldt masse snø så da blir det måking før ungene skal hentes og vi skal i barnehage avslutningen.
Søndag er det fotball trening for kjæresten så da blir det jeg som skal ta leggingen med barna.

Som dere skjønner har det vært en hektisk uke, noe som betyr at maten har blitt så som så.

Mandag hadde vi fiskeboller.
Tirsdag var det smørbrød på bursdagen.
Onsdag var det fiskeboller og pomfritt.
Torsdag var det lasagne.
Fredag (idag) er det gryterett som "nattmat".
Lørdag blir det taco og søndag vet jeg ikke.

Jeg må bare ærlig innrømme at jeg gleder meg til mandag og en uke med lite planlagte aktiviteter.
For kroppen er sliten og i manko på søvn.

Nå skal jeg slenge meg en halv time før jeg skal til byen å levere asti, handle litt også hjem å vaske ferdig.
Ha en flott helg :)

* Hvordan har deres uke vært?

2 kommentarer:

  1. Hei! Når du skriver at du leverer og henter Asti, er det hos x'n din hun er da?
    Har dere delt omsorg for henne, eller hvem er det som egentlig eier henne?
    Hvis hun er hos ham, tar han godt vare på henne? Bare lurer, pga han er jo sikkert bitter på deg for at du har forlatt han, og nå skriver om livet ditt som mye bedre, uten han. Han går vel ikke noe særlig tur heller?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hun er hos x-en når jeg skriver at jeg leverer hun :)
      Vi har ikke noen fast ordning på det men han ønsker gjerne å ha henne av og til og da strekker jeg meg så langt jeg kan på det :)
      Hun er jo min på papiret og slikt, men vi hadde henne jo sammen så jeg forstår at han vil ha kontakt.
      Jeg er ikke det minste bekymret for å levere hun der, han er kjempe flink med henne og er ute flere ganger om dagen.
      VVi har en veldig grei tone oss i mellom og jeg føler vi har klart å bevare et vennskap så godt som mulig tross det som har hendt, vi prater godt sammen og bryr oss jo om hverandre selv om vi ikke er sammen.

      Så jeg vet at asti er i trygge hender hos han :)

      Slett

Ha en flott dag :)