søndag 25. november 2012

Oppdatering fra uken i Tenerife.

Da var vi hjemme etter en flott og ikke minst varm uke i Tenerife.
Vi bodde på Blue village riu buena vista og hadde for første gang all inklusiv.
Dette var en ny erfaring for oss begge.

Det letteste er egentlig å skrive en oppsummering av forskjellige ting istede for å ta dag for dag, for dagene gikk i et og det var ikke så alt for mye vi gjorde der nede..

Fly turen.

Flyturen ned startet 15:20 og varte i godt og vel 5 timer.
Det ble 5 lange og kjedelige timer vil jeg påstå, med trangt fly, flyseter som ikke kunne legges bak over og dårlig lyd på høytalerene.
Vi bestilte mat på flyet, og på veien ned syns jeg det var ganske god mat, overraskende god faktisk.
Vi fikk noe ala kjøttgryte med poteter og grønnsaker.
Desserten derimot var ikke noe å skryte av, det var en nokså tørr kake ting og noen kjeks med følgende ost til.
Men mette ble vi.

Fly turen hjem startet 08:10 lokal tid (09:10 norsk tid) og dagen vår startet alt kvart på 5.
Jeg fikk heldigvis sovet en del på flyet så turen gikk ganske fort, rett over klokken 14 norsk tid landet flyet og sur vind og regn møtte oss.
Maten på vei hjem var ikke god, da fikk vi en stor kjøttbolle (misstenker masse MUK her), ris og grønnsaker, en vassen eplekake fulgte også med.

Hotellet.
Hotellet var utrolig gjennomført, det var en flott hotell resepsjon, med fliser og flott kunst.
Noen få butikker med suvenirer, en "mat butikk", en frisør og en klesbutikk var det også der.
Hotell rommet vi fikk var kjempe flott, stort soverom, to bad og en deilig balkong, ja for ikke å glemme en grei stue med deilig sofa.
Det var også veldig flinke vaskehjelper som jobbet der, rommet var ekstremt rent og ryddig etter de hadde vært der.

Det beste var nok at det var safe på rommet, som du ikke betalte for.
Det største minuset var vel at det var hjul på de to øverste sengebena, noe som gjorde at sengene gled fort fra hverandre.

De som jobbet på hotellet var alltid blide og imøtekommende, man kunne også hente så mye vann man ønsket i resepsjonen, noe som var enda et pluss.

Maten.
All inklusive er som en eneste stor mat orgie.
Det var en stor frokost buffet med alt fra stekt egg, pannekaker, skinker, oster, yougert, frukt, salater, bacon, omelett osv som ble servert, brødet var deilig og ferskt, og det var stort utvalg av drikke.
Maten smakte bra med tanke på at det er store mengder som lages hver dag.

Middagen den siste dagen.

Lunchen besto av masse varme retter, alt fra kjøtt gryter, stekt kjøtt,stekt fisk, fiske gryter, pomfri, stekt ris, forskjellige salater, frukt, kaker, ost og kjeks, pasta, pizza, supper osv.
Ja det ble egentlig som en stor middag syns jeg.
Det jeg syns de var veldig flinke på der nede var kjøtt grytene, kjøttet var godt og mørt med deilige smaker.

Her er litt av lunchen jeg spiste den ene dagen, raspet gulrot gikk det mye av.

Middagene var ganske lik lunchen, jeg personlig syns faktisk lunchen var bedre i utvalg og smak.
Også her herjet kjøttgryter, steker, pasta, pizza og alt det andre som står over her.
De hadde også en liten tema resturante litt nedenfor hotellet der de hadde dagens tema, alt fra italiensk, gresk, kinesisk osv.

Dette var lunchen den siste dagen, og besto av nok en god kjøttgryte, stekt svinekjøtt (som var litt for mye stekt for min del), kyllinggryte, pomfritt og mais.
Salat hadde jeg vedsiden av.

Der spiste vi når det var gresk aften og de hadde deilig svinekjøtt som var så mørt at det smeltet på tungen.

Her er litt av frokosten den ene dagen, dette var den dagen vi sov lenge så da ble det kontinental frokost på oss, noe som betydde mindre utvalg og ikke like bra som vi var vant til.

Det som var veldig greit med all inklusiv var at vi kunne hente det vi ville av drikke, om det var øl, drinker, shot, vin, kaffe, brus, sluch eller saft.
Det var veldig uvant den første dagen men etter hvert falt det seg naturlig.
Det som på et vis er bra er at drinkene ikke er så sterke, noe jeg tror hotellet har tenkt nøye gjennom med tanke på de som faktisk starter ganske tidlig (slik som vi gjorde også), vi hadde gjerne en drink eller 4 mens vi lå ved bassenget hele dagen og flere utover kveldene, men ingen av oss ble fulle heldigvis.
Vi så heller ingen som ravet rundt, noe som var veldig deilig.

Utflukter.
Vi var i badeparken som lå i nabobyen på Tirsdagen.
Jeg er ingen fan av slike ting, men det var faktisk gøy så lenge det var sol.
Men når det ble overskyet gav jeg meg og ble sittende å passe på tinga til de andre mens de tok de siste skliene.
For de som liker vannsklier og badeparker ala bø sommerland er dette uten tvil en hitt..

Show.
Hotellet hadde 3 show hver kveld, et barneshow, et show med noen av de ansatte som sang (de var veldig flinke og hadde bra show) og et "komi" show som vi egentlig bare syns ble litt tragisk.
Vi benyttet oss mye av sang showet og gikk ofte dit etter middag.
Ellers hadde de masse aktiviteter for oss turister, alt fra vann gym, gruppe trening, dans, luftgevær skyting, tennis, utflukter, mat kurs osv.

Ellers.
På onsdagen dro vi inn til nabo byen for å kikke litt på dagtid, hotellet har gratis buss til og fra, noe som var veldig pratisk.
Det var mye å kikke på men jeg handlet ikke noe særlig, var typisk charter ferie butikker med sommer kjoler av ymse kvaliteter, barneleker av ymse kvaliteter osv.
Men de hadde også flere mote butikker med vesker, sko og klær, men her var prisene også der etter.

På fredagen dro vi ut for å spise en bedre middag.
Min kjære har lenge skrytt av en biff som heter chantrabrile (vet at det er feil stavet men det får bare være hehe) dette er en nokså dyr middag der en stor stek med indre/ytrefilet blir stekt og servert som flere mindre biffer, kjøttet var så mørt og smakfult at jeg nøt hver bit, og nesten ble nedfor når det var tomt, selv om jeg var aldri så mett.
Denne biffen ble servert med kanadiske poteter som er salt bakte små poteter, fy søren så godt..

Perfekt stekt stek..
Kunne levd på dette her <3

Etter maten skulle vi egentlig ut å danse, men siden vi begge ble så mette og siden vi begge ikke føler oss som to 18 åringer lengere tok vi heller bare noen øl og dro hjem.
Det ble reklamert mye med 2 øl/drinker og 5 shots for 5 euro, lett å la seg lure men shotene kan umulig ha inneholdt mer enn 1 % alkohol, det var som å drikke svak saft og etter 10 shots kjente jeg ingen forskjell.
Men 5 euro for 2 øl er ikke galt så vi følte ikke vi tapte på det sånn sett..

Ellers så var vi mye på hotellet, rett og slett sugde til oss sola.
Jeg har til og med fått ganske god farge til min bleke hud å være :P
Vi vandret litt rundt i nærområdet og koste oss med følget vårt på kveldene.

Været var heller ikke noe å klage på, de første 4 dagene skyet det til innover landet hver formiddag/ettermiddag, men skyene nådde aldri oss heldigvis, så vi hadde sol hele tiden bortsett fra noen timer i badelandet.
Det lå nok på rundt 25 grader hver dag, og vannet i bassenget var vel på 20-23 grader vil jeg tippe.
Deilig har det hvertfall vært med en uke i varmen, godt for både kropp og sjel.