fredag 9. november 2012

Dårlig nyhet fra legen og masse energi i dag.

Endelig Fredag, endelig helg og denne helgen skal nytes.
Dagen til nå har startet bra, for en gang skyld klarte jeg å få opp øynene før min kjære, bare det er ikke værst til å være meg hehe.
Jeg har fått vasket vinduene i stuen og veranda døra, for å si det slik, det var virkelig nødvendig!
Nå er planen min å støvsuge mellometasjen også vaske over her.

Husarbeidet har blitt litt nedprioritert denne uken, det har vært en anderledes uke med operasjon på guttungen, hjemmeværende mann noen dager og legebesøk på meg.
Igår var jeg nemlig hos øre nese hals spesialist, jeg har fra jeg var ung hatt problemer med ørene, et så kalt ørebarn.
Igår fikk jeg vite at ørene mine er havarerte som legen så pent kalte det, altså at ørene mine ikke ser ut slik de skal, trommehinner som klapper sammen fra tid til annen vist nok og noe med øregangene.
Jeg har også nedsatt hørsel, men det er dessverre ikke noe å gjøre med det siden jeg ligger akkurat på det som er normalt, selv om jeg ligger så langt ned man kan komme.
Men nå vet jeg hvertfall at det ikke er min feil at jeg hører dårlig, legen mente at dette enten var medfødt eller at det var pga dren operasjoner og flerfoldige ørebetennelser og sprenkte trommehinner.
Men nå som jeg er oppmerksom på det så er det også lettere å forklare det for andre når de prater for lavt, da kan jeg helt enkelt si at jeg har nedsatt hørsel.
Selv om det ikke akkurat er det kuleste å skulle si som 23 åring, og jeg så klart har tenkt en del på hvor dette vil ende etter hvert som jeg blir eldre.
Vil jeg måtte bruke høreapparat tidlig, vil jeg beholde hørselen gjennom livet, vil den bare gå nedover eller vil jeg klare å opprettholde den slik den er nå.
Mange spørsmål og få svar.

En god venninne kjørte meg til Kristiansand i går, på legesenteret kjente jeg en del på angsten, angsten for smerter og for hva beskjeden ville bli.
Men med hjelp av hennes nydelige sønn klarte jeg å flytte fokuset veldig bra så jeg kom meg gjennom timen :)

Nå er som sagt planen å vaske ferdig her slik at alt er fint og flott når mannen kommer hjem.
Også er det bare kos og hygge som står på menyen<3
Håper på opphold så vi kan få inn litt mer ved også men det får vi se på hvordan går.
Uansett blir dette en bra helg, og til Mandag kommer ungene igjen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)