mandag 26. november 2012

Leggetider og middagsplaner.

Dagen i dag startet med hodepine grunnet ekstremt lite (og dårlig søvn) de siste to nettene, ikke en bra start med andre ord.
Men etter jeg hadde sløvet litt, tatt en paracet og vært ute med Asti fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe, jeg har jo gått en uke nå uten å løfte en finger, så nå følte jeg for å starte uken med "treningsøkten" min (husarbeid til mannens glede ;) ).
Så nå er mellometasjen vasket, eller gulv er hvertfall vasket, resten tar jeg i morgen regner jeg med.

Mandager er alltid stress her i huset den uken vi har barna, da er det balet på jenta og mannen kommer da rett fra jobb, får slappet av noen minutter før han må dra å hente henne.
Derfor ble det enkel middag i dag, fiskepinner med pomfritt og bernesaus.
Jeg lurer litt på om noen av dere er intr i at jeg legger ut middagsplaner de ukene vi har barna?

Uansett, etter middagen var det avgårde for mannen igjen, da sto trening for tur og jeg var hjemme med barna.
Jenta gjorde lekser og gutten så tv.
Etter lekser var det tid for dans og musikk før det var natta..
Vel leggetidene er så mye bedre når vi er to, da tar det gjerne en halv time sånn ca, alene tar det fort en time.
En gutt som ikke vil legge seg, en jente som vil være med å lage nisteboksen akkurat i det jeg er ferdig, en gutt som til slutt legger seg men så bestemmer godgutten seg for å overrøse meg med koser, så da ble det ekstra mange og gode "sovegodtkoser".

Det er klart det er litt slitsomt når det blir slik, hvertfall når man er super trøtte selv, men man kan jo ikke annet enn å smelte heller når det blir masse koser på meg <3
Det er hvertfall godt å ha barna hjemme igjen, komme inn i rutinene og kjenne at hverdagen kommer igjen, selv om jeg gjerne hadde tatt en uke til i varmen ;)

* Vil dere at jeg legger ut ukesmenyen den uken vi har barna?

3 kommentarer:

  1. vil gjerne se hva du spiser hver dag jeg :) er så matlei, så håper på litt inspirasjon :P

    SvarSlett
  2. Vil gjerne se ukesmenyen ja :)

    SvarSlett

Ha en flott dag :)