mandag 20. mai 2013

Dag 1 av ny stue prosjektet.

Da var prosjekt ny stue i gang for fult og her har det vært aktivitet fra klokken var halv 11 i dag.
Vi har fått beøsk av onkelen til Tor Erik for litt hjelp med spottene vi skal ha i taket, og har nå endt opp med 22 spotter til sammen.

Det er ikke så mye jeg har fått gjort i dag, i og med at de har kuttet ut hull til spottene og dermed kan jeg ikke male noe.
Men jeg har vært støvsuger hjelp for det meste og sittet på dataen og egentlig følt meg i veien.
Men i morgen regner jeg med at jeg kan starte for fult selv, så etter jobb i morgen håper jeg at jeg får gjort noe fornuftig selv.

Jeg tenkte å sette ned en liste for dere med hva vi faktisk skal gjøre i stua.


  • Vi skal få inn 22 spotter i taket.
  • Legge ny panel i taket som vil bli på omtrent 50 kvm.
  • Male alle veggene hvite.
  • Male den mørke tik veggen vi har i stua hvit.
  • Male peisen hvit.
  • Hvis det er mer tid til overs blir det å male lister, vinduskarmer og dør karmer også, men det må vi se om vi rekker.
På lørdag kveld MÅ vi være ferdige, for søndagen går med til å vaske ned og rydde alt på plass igjen.
På mandag kommer ungene og en ny uke er i gang.

Den bruke tik veggen skal bli hvit og peisen skal bli hvit.

22 slike hull har blitt kuttet ut i taket.

Og trekke røyr er blitt trukket gjennom alle hulla..
Nå har jeg fått beskjed om at jeg endelig kan komme i gang, så nå blir det grunning på tik veggen :D

I morgen er det jobb på oss begge før det er i gang her hjemme for fult igjen..
Måtte vi bare bli ferdige denne uken :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)