fredag 5. april 2013

Oppdatering dag 5 av slankingen.

Hei dere :)
Idag er det dag nr 5 av de ti ukene vi skal leve veldig mye strengere enn vanlig, og det går veldig bra til nå.
Maten føler jeg går greit og jeg føler jeg gjøre gode valg hele tiden, brus er kuttet ut (bortsett fra et glass lettbrus på kveldene) og potetgull, sjokolade og søtsaker generelt er borte fra kosten.
Middagene har vært sunde å lette.

En normal dag for meg ser slik ut.
Knekkebrød til frokost, gjerne 3 stk med makrell i tomat, pepper, paprika og litt majones for å unngå halsbrann som jeg får av makrellen.

Lunch består gjerne av knekkebrød eller NOKA måltid, igår ble det en NOKA crisp bar på jobb, og det mettet godt samtidig som jeg fikk en følelse av at jeg spiste noe søtt i og med at disse er ganske søte.

Middagene vi har hatt til nå har vært:
Stekt kylling med litt ris og halve tallerkenen med salat.
Juicy chiken med litt ris og halve tallerkenen med salat.
Stekt torsk med nesten halve tallerkenen raspet gulrot og en potet, og holandesaus laget med eggeplomme istede for smør, gir da ca 30 kcal pr dl.
Suppe med masse grønnsaker og litt storfekjøtt.

I helgen blir det taco i dag med kesam istede for rømme, mindre ost og karbonadedeig.
Planen er også å spise en lefse istede for to og eventuelt ta taco salat om jeg er mer sulten.
I morgen blir det grilling, da med svinekoteletter, salat og litt ris.
Søndag vet vi ikke helt enda men ungene vil ha lasagne så da blir det nok det.

Jeg prøver å få i meg et til to NOKA måltider om dagen, ellers går det mye i knekkebrød akkurat nå, for min del metter det like bra som brød, har mindre kcal og jeg har aldri vært så glad i brød generelt så da passer det bra.
Vi drikker også mye vann om dagene :)
Ja også frukt, frukt går det mer av :)
Kveldskosen her en kveld ble druer, mango og mandarin :)

Jeg skulle nok ligget litt lavere på kcal inntaket ifølge diett.no, de mener jeg skal holde meg på 967 kcal om dagen for å nå målet mitt, men med en aktiv hverdag når vi har barna blir det for lite, så da vil jeg heller senke målet og øke litt på kcal inntaket, så denne uken har jeg ligget på fra 987 til 1342 kcal om dagen, noe jeg ikke syns er ille i det hele tatt.

Nå må jeg nesten løpe for det er en psykolog som venter meg om ikke alt for lenge, idag skal vi også klippe asti, endelig sier jeg hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)