tirsdag 23. april 2013

Det er ikke så lett å slanke seg.

Jeg gikk inn i disse 10 ukene med en stor tro på at jeg skulle klare 10 kilo uten problem, bare med å kutte ned på kcal inntaket, jeg har jo tross alt gått ned mye mer enn det før med samme metode.
Det jeg ikke tenkte på var at den gangen hadde jeg tross alt 20 kilo mer å ta av, og da går det uten tvil fortere også, kiloene raste av og jeg var helt sikker på at dette skulle gå denne gangen også.

Jeg har vært veldig flink med maten føler jeg, dagene består oftest av knekkebrød fremfor brød, vann fremfor brus, til og med lett brusen har jeg kuttet kraftig ned på.
Middagene er renere og inneholder mye mer salat enn før, sausene blir laget uten smør for å kutte ned på kcal inntaket.
Jevnt over føler jeg at jeg har vært flink, selv om jeg også har kost meg inni mellom.
Men jeg prøver å holde det til lørdager, og hvis jeg skal kose meg i ukedagene velger jeg popcorn fremfor potetgull, sjokoladen prøver jeg å holde meg unna og slike ting.
Til tross for dette så går jeg sakte ned, veldig sakte faktisk og jeg skjønner ikke stort selv akkurat nå.

Når vekten snegler seg nedover skjer det noe med motivasjonen, for jeg har nok tenkt at dette går bare jeg spiser riktig og tenker meg om, men det vises at det ikke er så lett.
Dette kommer ikke gratis!

Jeg må nok bli flinkere til å pushe meg selv når det kommer til trening, jeg er helt ærlig ikke glad i å trene, og jeg ser til tider på det som bortkastet tid.
Men nå må jeg nok bite i det sure eple å ta fatt på wiien igjen.
Jeg burde også få i meg mat oftere og bytte ut flere måltider med NOKA produkter.
Jeg må også bli flinkere til å bruke diett.no igjen, jeg var veldig flink den første tiden men så skle det ut, noe det ofte gjør med slike ting.

Uansett, jeg har senket målet mitt litt, rett og slett for å ha noe realistisk å strekke meg etter.
Hva det nye målet er sier jeg ikke før jeg skal ta siste veie dagen min, men jeg skal jobbe hardt for å nå det.

Akkurat nå føler jeg at motivasjonen er tilbake igjen, og i kveld skal jeg kose meg med frukt og spekemat fremfor potetgull.
Jeg skal også satse alt med NOKA produkter igjen, og fortsette med sunn og ren mat.

Frokosten i dag ble eggerøre av to egg, honning melon, 4 skiver spekeskinke og paprika.


* Hva gjør du når du sliter med motivasjonen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)