tirsdag 25. mars 2014

Vår og hagearbeid..

Herlighet for en energi jeg har hatt de siste dagene, jeg som vanligvis er den første til å sette meg foran pc`n når jeg kommer hjem fra jobb, eller legger meg en halv time når jeg kan det, har de siste 3 dagene gått i et..
Vi har jo en utrolig stor hage, som egentlig ikke har fått så mye omsorg de siste årene, men i år er året hagen skal få masse kjærlighet har jeg funnet ut..
Vi har hatt så flott vær og da er det bare gøy å være ute, jeg har raket hekk, luket blomsterbed og dradd opp ugress til den store gullmedaljen, ja jeg har faktisk stått så på at jeg er helt lemster i hele kroppen...
Og gud så deilig det føles..

Dette fine bildet minner meg på hva som venter oss, sommer, lykkelige barn og grønt gress <3

I går fikk jeg vasket alle vinduene i stuen og på kjøkkenet, jeg ryddet, feiet og kastet masse på verandaen og pyntet opp med den lille pynten jeg har som passer ute.
Jeg fikk fylt jord i noen blomsterpotter jeg skal så litt i når jeg kommer hjem fra ferien og jeg fikk planlagt litt hva som må kjøpes inn når jeg skal på min o store handletur på plantasjen..
Jeg får jo lønn fra kommunen nå som jeg jobber ekstra, og lørdagen etter vi kommer hjem har jeg derfor planlagt en stor handletur til plantasjen, da er det blomster, pynt og alt annet jeg kan tenke meg som står for tur, og gjett om jeg gleder meg....


Men ja, jeg fikk gjort mye i går.
Når min kjære kom hjem raket vi ferdig hekken, vi har stooooor hekk som må rakes under hvert år, helst to ganger i året faktisk.
Men det er litt av en jobb skjønner dere, her snakker vi ned i knestående og rake langt inni hekken med liten rake, så det tar tid og det tar på lår musklene mine :P
Først når klokken ble 18 i går følte jeg at jeg kunne sette meg ned, da hadde jeg gått så og si i et siden klokken 8 på morgenen..

Fine jenta vår, kan ikke akkurat si at hun ser like fin ut nå, langhåret og skitten, men om noen små uker skal hun få klippet seg igjen og da dere, da blir hun lekker <3

Idag var det jobb igjen, og med en gang jeg kom hjem satt jeg middagen på kok mens jeg dro ut i hagen og ordnet litt igjen, det er jo så deilig å tusle rundt, selv om det ikke akkurat er tusling jeg gjør.
For det har hendt et eller annet med meg de siste dagene, for fra å være en som går i stede for å løpe har jeg nå blitt en som jogger i stede for å gå når jeg skal hente noe eller legge noe fra meg..
For jeg får jo gjort så mye mer når det går fort ;)

Imorgen er det meldt regn og dårlig vær, så da blir det lite til hagejobbing, men jeg håper på at energien holder seg slik at jeg kanskje kan få tatt husarbeidet, for det har ikke blitt så mye av det de siste dagene kan du si, eller jeg fikk jo faktisk tatt kjøkkenet til bunns før Tor Erik kom hjem i dag, så litt har jeg fått gjort der også..








Her ser dere litt av hekken vår forresten, vi klippet den ned for et år siden, og det må nok gjøres igjen til høsten (hvis ikke vi gyver løs på det når vi kommer hjem).
Det er en stor jobb men blir jo så mye finere..
Har vi ikke store hage? dette er bare en liten del av den, det går langt bak kamera og videre rundt verandaen..

Og her er det som ble til overs etter hekken var klippet..
Som nevnt er det en stor jobb både å skjære den ned og å få kastet alt bort på brenn plassen :P

Nå er det fotball med min kjære, så vi blogges senere.. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)