torsdag 6. mars 2014

Bakedag med Markus.

Her i hus er det vinterferie denne uken og siden mannen er på jobb er det jeg som har den glede å være sammen med ungene <3
Jentungen dro klokken 12 i dag for å overnatte hos tante, så jeg og Markus var hjemme alene..
Da må man finne på noe gøy..
Så i dag ble den store bake dagen, dobbel søt gjærdeig som ble til vanlige boller, boller med vaniljekrem, skolebrød og skolebrød stang..
Vi har også laget marengs som vi skal kose oss med til kvelden :)

Bilde: Hva skal dette bli tro?
Ingrediensene er klare og deigen skal settes..

Bilde
Det er ikke vanskelig å tenke seg til hvem som er sjef på kjøkkenet i vårt hus?

Bilde: -når eg blir stor skal jeg bli frisør,kokk OG baker - sier Markus stolt jeg tenker fin frisyre,deilig mat og nybakte brød  ja takk gjerne det ☺️#gullkorn
Markus var kjempe flink til å hjelpe til, etter jeg hadde vist han hvordan han kunne få runde boller klarte han det med glans, og han ble kjempe flink til å rulle boller..
Han var også veldig flink til å pensle forsiktig med egg :)

Bilde: Det beste med baking er å spise restene. Her er det marengs masse som går ned. Lykkelige barn er lykkelig bonusmor❤️ #alenetid #spiser #marengs #bakedag #lykke
Det beste når man baker er jo å prøvesmake alt, så det gikk ned litt bolledeig, og masse marengs masse ;)
Han kom også med det beste gullkornet - Når jeg blir stor skal jeg bli frisør, kokk OG baker-..
Jeg tenkte med en gang fin frisyre, deilig middag og nybakte brød, ja takk veldig gjerne ;)

Etter litt mye prøvesmaking ble han kvalm, slik vi alle har blitt en eller flere ganger som små, så nå sitter han i godstolen mens jeg endelig fikk fua ned i sofaen for å blogge :)
Bollene ble forresten utrolig luftige og gode, så jeg legger ut oppskrift etter hvert :)

I morgen skal god gutten på overnatting til en kompis så da blir det kosekveld med jentungen :)
Jeg elsker virkelig livet mitt<3

1 kommentar:

Ha en flott dag :)