mandag 9. september 2013

Bursdags helg.

God mandag :)
Denne helgen har vært hektisk på mange måter, Birgit har hatt bursdag og den har vi feiret hele helgen.
Tenk det da, lille jenta er 9 år alt, og hun utvikler seg for hver dag som går.
10 år til så har hun mye mulig flyttet ut, kanskje har hun kjæreste og (gud forby) kanskje er vi besteforeldre.
Skremmende tanke syns jeg, dette å vite at ungdomstiden venter og alle de utfordringene som følger da..

Uansett, på Lørdag hadde vi barnebursdag, vi ble vel 10 barn til sammen pluss Tor Erik og moren til barna.
Akkurat det var litt spesielt, å ha besøk av henne som før har bod her, der dette en gang var hennes.
Men hun er en koselig dame og vi ble alle tre sittende å prate om barna og hverdagsting.

Søndag var det voksenselskap, da var vi 18 til sammen, mange med andre ord.
Det ble også en koselig dag, masse kaker og mye prat.

Men jeg var sliten når folka dro, for det tar veldig på¨for meg å skulle forholde meg til så mange, selv om alle er familie.
Det er noe med forventningspresset, og at jeg setter for høye krav for meg selv.
Er redd for spørsmål om jobb og lappen, fordi jeg alltid føler meg så utilstrekkelig når disse spørsmåla kommer opp.
Angsten har uten tvil vært til stede i helgen, mer enn på en god stund.
Men til tross for det så har helgen gått veldig bra.

Når Tor Erik dro på fotball trening i går hadde jeg og barna en koselig pratestund.
Markus på 6 kommer med så utrolig mange gullkorn for tiden, og skal helst kose konstant.
Birgit også vil gjerne sitte på fanget og få kos, så som dere forstår så får jeg dekket behovet mitt :)
Jeg elsker å ha slike stunder, der ungene prater om alt de kan tenke seg og jeg bare lytter, alt de små barna tenker på, bekymrer seg for eller gleder seg for.
Lykke<3

I dag er det får i kål suppe til middag, noe jeg har gledet meg til siden før jul..
Ja jeg er bare litt glad i høstmat, får i kål, pinnekjøtt, kjøttsupper og alt annet som er typisk høst :)
Blir også å rydde litt etter helgen, trene litt og lese ut boka mi :)
Formen er så pass nå at jeg tror trening vil gå bra, maten er innskjerpet igjen og en ny uke står for tur :)
Livet er herlig<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)