fredag 22. november 2013

Snart jul.

Nå nærmer julen seg fort kjenner jeg.
Dette året blir min første jul med ungene, og min første jul uten mamma og søskena mine.
Det blir altså en jul med forandringer, nye tradisjoner og som blir veldig ny for meg, det blir andre året jeg står for julemiddagen, men dette er noe jeg gleder meg veldig til selv om det sikkert vil føre med seg litt stress inni mellom hehe.
Jeg elsker å få positive tilbakemeldinger på maten jeg lager :)


Julaften for meg har alltid vært mamma og pappa sammen, selv om de ikke har vært gift siden jeg var 5 år feiret han julen sammen med oss.
Jeg våknet alltid til lukten av nytraktet kaffe og gul 3.
Pappa satt ved kjøkkenbordet å løste kryssord mens han røyket og drakk kaffe.
Mamma var stort sett små stresset med alt som måtte ordnes før middagen (noe jeg virkelig forstår nå).

Vi fikk alltid god julefrokost der alle satt sammen og spiste, masse godt pålegg og deilig brød var vanlig og frokosten tok laaang tid for oss små som gledet oss til første gaven som vi åpnet etter frokosten.
Så var det lunch som ofte var grøt som det ble laget riskrem av senere på kvelden.

Middagen var pinnekjøtt og pappa laget stort sett kålrot stappen, jeg husker vi alltid gikk å småspiste på det kalde pinnekjøttet ut over kvelden, det var vår lille hemmelighet.

Pappa kommer i år, noe jeg gru gleder meg til.
For han er ikke i så godt form lengere, både fysisk og psykisk så jeg er redd han vil bli veldig sliten men også forvirret og stresset, har han en dårlig dag kan han fort bli sur og tverr i tillegg..
Men ingen jul uten han <3

Jeg gleder meg til første jula med ungene, til å lage tradisjoner, til å føle på det å ha en familie og til å stelle i stand alt sammen.
Selv om det blir en uvant jul er jeg sikker på at det blir en fin jul <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)