søndag 24. november 2013

God søndag..

Rødvin i glasset, ferke sunne kokosmakroner på bordet og julemusikken er på.
Da er det søndagskveld og roen har senket seg..
I går var jeg og mannen på en koselig date i Risør, vi spiste deilig biff på kast loss og gikk en koselig tur rundt i Risør med månen og stjernene som selskap.
Det er så herlig når vi kan gjøre slike ting sammen, sette av tid til å finne på noe annet enn å sitte hjemme å se på tv.
Nå er det snart tid for en ny uke med ungene, uken vil som alltid gå i et helt til onsdagen kommer, mandag og tirsdag går i et her med aktiviteter, lekser og storhandel så når onsdagen kommer er det deilig å vite at vi har ettermiddagen å roe ned på.
Etter jeg har begynt å jobbe så smått merker jeg det godt at jeg har behov for å slappe av litt når jeg kommer hjem, så da er det ekstra slitsomt på tirsdagen, da er det hjem, snu i døra og rett på storhandel før det er hjem å bade unger og lage noe rask mat, også er det jaggu natta for de små..
I går fikk mannen også handlet inn en del julegaver, jeg er også snart i boks så nå kan desember egentlig nytes mer enn i fjor, jeg har store planer om å bake peppekaker og kakemenn med ungene denne adventstiden, håper også på et juleverksted men vi må nesten se hva vi får til.
Ungene er her jo bare andehver uke og som oftest forsvinner helgene fort da ungene gjerne har planer, og når det da bare er helgene vi virkelig kan roe ned å gjøre slikt på så blir det vanskelig.
Men litt kakebaking skal vi få til..
Ungene får adventskalender av oss i år, 14 gaver hver skal etter hvert opp i gardingstangen :)


Jeg klør i fingrene etter å starte med pyntingen også, men må nesten vente til første desember føler jeg, selv om jeg gjerne skulle vært ferdig alt hehe..
Nå er planen å nyte roen, Tor Erik er hos onkelen sin å ser på kamp før de skal på trening, så jeg har fortsatt mange timer alene..
Deilig av og til..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)