mandag 18. november 2013

Hektisk helg.

God morgen og god mandag.
Det er ny uke og Desember nærmer seg litt for fort syns jeg.

Denne uken har det gått i et her hjemme.
På lørdag hentet vi lillesøsteren min for overnatting, hun og jentungen leker så fint sammen og det er akkurat som vi bare har et barn når hun er her, for da er det lite vi ser til de.
Lørdagen gikk med til lek og aktivisering av guttungen som kjedet seg litt når storesøster hadde overnattingsbesøk.

Mannen tok med seg Markus på kino og jeg satt i gang å bake lefser for første gang i mitt liv, jeg overtok pappa sin gamle takke for en tid siden og måtte teste ut denne.
Og jaggu klarte jeg det veldig bra også.
Men jeg savnet selskapet til pappa mens jeg holdt på og lyden av LP platene i bakgrunnen.

I går hadde vi familiemiddag med min side av familien her, da ble det kalkun med tilbehør og min aller første brune saus fra bunnen av.
Ja tenk det 24 år gammel og enda ikke laget brun saus, nesten en skam..
Men den ble kjempe god og det er virkelig noe jeg skal gjøre igjen, og igjen og igjen ;)
Ungene lekte ute helt til det ble svart mens vi voksende satt å kjadret over kaffe koppen..
Virkelig koselig å ha mamma og de her.
Pappa skulle også kommet men han var ikke helt i form og sto derfor over besøket denne gangen.

Denne uken er det jobb på tirsdag og onsdag igjen, litt ting som må ordnes og ellers bare kjæreste kos.
For det blir mindre tid til å være kjærester når vi har ungene og derfor utnyttes den uken vi har barnefri til dette, hvertfall fra min side ;)
Er det ønskelig med oppskrifter på noe av det jeg har laget i helgen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)