onsdag 5. juni 2013

Litt tøft og mye bra.

God kveld alle sammen.
Har dere det bra?

Her går alt som vanlig, jeg var på jobb mandag og tirsdag, på tirsdag hadde vi kundekveld for første gang og jeg jobbet derfor kvelden.
Masse flotte kunder innom, god stemning og deilig kake etter stengetid gjorde dagen super flott.

I dag har jeg vært å møtt pappa, han har vært innlagt på sykehuset fra sist onsdag til i går, så det var godt å møte han igjen i dag og se at han så så godt ut, håper bare det holder seg sånn lenge nå.
Jeg kjenner det tærer på når jeg nesten ukentlig får tlf fra sykehuset om at han er lagt inn, så det hadde vært godt om han var så pass bra nå at han slipper det.

Har også vært ute i huset hans å tittet i dag, vi prøver å legge en slagplan på hvordan vi skal få ryddet ut alt sammen, sortert hva som skal kastes og beholdes og ikke minst vasket ned.
Huset skal ut for salg i og med at han nå bor i omsorgsbolig, så det er en stor oppgave.
Men som eneste pårørende som har mulighet til å ordne det i og med at broren min ikke bor her, faller ansvaret på meg, for det må gjøres enten nå eller når han faller fra.

Min kjære er hos onkelen sin å ser kamp(er) i dag, så jeg har kvelden for meg selv, det er egentlig veldig godt akkurat nå kjenner jeg.
Ikke det at jeg ikke trives med han altså, for jeg savner han når han ikke er her, men det er godt å bare være meg litt.
Det har vært mye de siste ukene, dette med pappa sliter veldig på meg for jeg prøver alt jeg kan å fortrenge at det går mot slutten, at han mest sannsynlig ikke vil bli så alt for mange år eldre.
Men det virker som at jo mer jeg prøver å fortrenge det, jo mer prøver verden å åpne øynene mine, så det er ganske tøft egentlig.
Men så vil jeg helst ikke vise at det sliter på meg heller, så jeg prøver å spøke det bort eller skifte tema, og det er ikke alltid bare bra det heller.
Men men, nok om det.

Nå skal jeg hvertfall slappe av med opp skjært frukt og mager vaniljekesam, så får jeg se om det er noe gøy på tv da :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)