tirsdag 18. juni 2013

Det er vanskelig å slanke seg.

Fy søren så forferdelig vanskelig dette med slanking faktisk er.
Etter min store suksess fra 2011 til 2012 der jeg mistet kloss på 25 kilo tenkte jeg at det denne gangen skulle gå som en lek, for jeg hadde jo svaret selv..
Jaggu om jeg tok feil!

Så her sitter jeg og føler meg som verdens største taper, fordi jeg føler jeg lover, snakker og prater om at nå skal det skje, denne gangen går det osv.
Men hver gang faller jeg tilbake til gamle vaner.

For det er ikke så lett å skulle slanke seg når man er i en familie, når barna fortsatt vil ha pannekaker, fiskeboller, stekt ris og taco.
Når det er godterier og brus i helgene, når far og stemor er slitene på kvelden og bare vil belønne seg litt med en bolle (pose) potetgull, fordi den sunne maten ikke virker like god ut.
Når man sakte men sikkert sklir ut av rutinene og kommer tilbake til der man var.

Pokker så vanskelig det er.
Jeg var flink noen uker, eller vi var flinke og gikk ned noen kilo og cm på kroppen.
Men så var det oppussing, eller det startet litt før det egentlig, også var det innvielse av stua, også var det bare blitt en rutine å spise usunt igjen.

Så jeg som drømte om den flotte kroppen denne sommeren sitter her og veier 5 kilo mer enn i fjor, de "faste" vi er samboer 5 kiloene.
Så min deilige sommerkropp er utsatt til vinterkropp, også er det sikkter på an igjen neste vinter tenker jeg, for da er det jul og alt som føler med.

Men det betyr ikke at jeg trenger å fortsette i denne tralten, jeg MÅ ikke fortsette å spise slik jeg gjør.
For jeg er lei, jeg blir lei meg og skuffet når jeg ser meg selv i speilet, jeg blir flau når jeg møter folk og det viktigste av alt, det som virkelig gjør at jeg sterkt må gjøre noe med dette nå, er at jeg begynner å skjule meg i store klær igjen, jeg vil ikke vise meg frem og jeg er flau over kroppen min.

Nå er det snakk om ferie tur på oss om 2-3 uker, det er ikke så mye som kan skje på de ukene men det kan gå ned over istede for opp over.
Jeg vil ikke se akkurat slik ut som jeg gjør nå når vi drar, jeg vil se bedre ut, føle meg bedre og få troen på at jeg kan igjen.
Så grete roede sin side er stor motivasjon nå, vekten er enda større motivasjon.
For jeg vil ned dit jeg var i fjor sommer, jeg vil og jeg kan klare det igjen iløpet av høsten.

Jeg har jo alle svara selv, jeg må bare få viljestyrken med meg på kjøpet.
Så til alle dere som jeg har sagt dette til før, det er vanskelig men jeg vil klare det.

Med hjelp av NOKA podukter, snack a jacks og rette valg vil jeg klare det.
Det er bare meg det står på og jeg har alle mulighetene til å klare det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)