mandag 30. juni 2014

Lavkarbo dietten dag 1.

God mandag alle sammen.
Denne uken startet med et nokså stort prosjekt for min del..
For 3-4 år siden startet jeg å slanke meg, og iløpet av 1 år hadde jeg gått ned nesten 25 kilo, men etter to år som kjæreste og samboer har det sneket seg på noen kilo igjen som jeg har sagt mange ganger at jeg vil ha av..

Men det å skulle drikke shake og telle kcal er ikke så lett i en familie, hvertfall ikke for meg, jeg går konstant rundt å tenker på alt jeg ikke kan spise, og gruer meg til kvelden kommer fordi jeg vet at jeg kommer til å bli sjesken.
Nå har jeg gått noen runder med meg selv og funnet ut at jeg skal prøve lavkarbo igjen, en mild versjon vel og merke.
Det var dette jeg startet med når jeg startet min slanking og jeg ser tilbake på den tiden som en god tid.
Jeg var mett og hadde masse energi, og ikke minst så kunne jeg spise masse deilig mat.

I første omgang skal jeg teste ut dette i 12 dager, for den 12. juli skal vi ha sommerfest her og jeg vil gjerne kvitte meg med litt vann jeg har i kroppen og gjerne noen kilo.
Jeg husker sist at jeg raste fort ned den første uken, også stabiliserte det seg til omtrent en kilo om uken..

Det er små men gode grep jeg skal gjøre denne gangen.
  • Jeg skal kutte ut ris, pasta, potet, brød og knekkebrød.
  • Jeg skal kutte ut potetgull, godteri, sukkerholdig brus, øl/vin (hjelpes!).
  • Jeg skal kutte ut sauser som er rike på karbohydrater.
  • Jeg skal fokusere på mye grønnsaker og noe frukt, samt rent kjøtt.
  • Jeg skal ikke spise ekstreme mengder fett, men litt mer enn nå blir det nok.
Det har hvertfall gått veldig bra den første dagen, jeg har holdt meg på:
  • 47 gr fett.
  • 68 gr karb
  • 1160 kcal.
Det beste med alt er at jeg ikke er sugen på kvelden, fordi jeg vet at jeg endelig kan spise bacon gullet mitt med god samvittighet igjen, hvertfall enn så lenge :D

Jeg tenkte å ta dere med på denne reisen, mest for å holde meg selv fokusert, for det er ikke til å stikke under en stol at jeg har gitt meg fort når jeg skulle slanke meg disse to siste åra.
Men denne gangen håper jeg at jeg skal holde ut disse 12 dagene, også tar jeg en ny avgjørelse etter festen om hva jeg gjør videre :)

Litt bilder fra maten sist jeg gikk på lavkarbo..

*Vil du følge meg på veien?
Og har du kanskje noen gode forslag til god lavkarbo mat?

2 kommentarer:

  1. Lykke til! Du er tøff som begynner på det i ferien, men det går nok bra! Man får til alt man innstiller seg på :)
    Stå på! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja jeg vet å starte på rett tidspunkt :P Takk for støtten vennen det trenger jeg :)
      Første dagen gikk veldig bra, nå satser jeg fult på dag nr 2 :D

      Slett

Ha en flott dag :)