onsdag 9. april 2014

Loro Parque dyrepark på Tenerife.

På ferien vår var vi en hel dag i dyreparken Loro Parque.
En stor dyrepark med alt fra delfiner, gorilla, flere typer fugler, hvit tiger og spekkhoggere..

Dagen i parken var en opplevelse i seg selv, ungene elsket det minst like mye som oss.
Vi fikk sett på delfinshow og spekkhogger show, jeg vet at slike show er diskutert mye og ofte og jeg har full forståelse for det og er enig i at dette er dyr som ikke hører hjemme i fangenskap.
Men prøv å forklar dette til to barn som hadde sååå lyst til å se disse dyrene..
Uansett showene var kjempe flotte og jeg fikk tatt masse bilder gjennom hele dagen.

Det jeg syns var så bra i denne parken var det at det var så utrolig rent og ryddig over alt, inne hos dyrene og ellers i parken.
Det var til og med dykkere inne i akvariet som skrubbet stenene!

De hvite tigerene var utrolig vakre.

Delfin showet var helt utrolig, for noen dyr er alt jeg har å si.
Vi storkoste oss fra første stund..
Det var alt fra høye hopp, dansing mellom delfinene, henting av ring, kasting og løfting av mennesker og mye mer..
De var så utrolig dyktige og de så så friske ut..


Her danser de sammen <3

<3

Hopp gjennom rokkering..

"løping" på halen..

Spekkhuggerene så jeg ikke så mye av, rett og sett fordi jeg kunne se gamle arr på kroppen til de eldre (dette er trolig ikke kommet fra denne parken da de fikk disse for noen år siden, ungen ble født i parken og var helt fin uten arr eller sår..)
Det var uansett et utrolig samspill mellom trenere og dyr, noen fantastiske triks fikk jeg også med meg før jeg måtte løpe avgårde med guttungen for at han kunne gjøre sitt fornøden ;)


Det var også mange forskjellige øgler der inne, jeg er svak for øgler, slanger og andre "krypdyr" så det falt i stor smak for meg, også så fotogen da ;)


Pingvinene var et kapittel for seg selv, her ble vi virkelig overrasket..
De har laget et anlegg i parken med ekte is, snø og omgivelser pingvinene vokser i i det fri, dette var så rent og ryddig og du så tydelig at pingvinene hadde det bra.
Det var flere typer sammen og du kunne se at de oppførte seg så naturlig det er mulig i en park, samspillet, gruppene, hvem som var sjef, klovn, sjenert osv..
Virkelig noe dere må få med dere hvis dere noen gang skal besøke parken..




Gorilla er jo utrolig flotte dyr, denne satt med ryggen til hele tiden hehe..

Mens denne var litt mer fotogen..

Det var også masse fugler, parken var jo fra starten en ren fuglepark, men de har utvidet den med dyr etter som årene har gått..




For en nydelighet <3
Det var en egen "fuglepark" der fuglene fikk fly fritt..
Der var det igjen veldig ryddig og de tok helt klart vare på fuglene, alle hadde vakre friske farger og levde livet så nære det du kommer i det fri..







<3

Som dere ser ble det tatt en del bilder her inne, men ikke alle ble like bra så dette ble et lite knippe av de som ble bra :)
Mulig det kommer flere senere ;)

Dagen var kjempe fin, maten vi spiste var god, prisen for 4 middager med drikke ble vel rundt 350 norske kroner, så prisen var typisk park pris, men det smakte godt og man må jo faktisk regne med litt ekstra penger i parker..

Vi tok bussen fra playa parisio som ligger helt sør på øye og til parken, turen tok 2 gode timer så det ble noen timer på bussen, men det var god plass, og god luft inne på bussen så da gikk det greit..
Vi fikk jo også sett mye av øya på denne måten..
Jeg kan virkelig anbefale alle en tur i denne parken, og å ta buss frem og tilbake fremfor å leie bil om dere ikke er kjente, parken ligger litt kronglete til i byen og det er ikke så alt for godt skiltet..

Det var verdt hver krone hvertfall...





1 kommentar:

  1. Jeg vil anbefale å se dokumentarene "The Cove" og "Blackfish", da finner man fort ut at dette ikke er greit og at disse dyrene fortjener å leve i havet der de hører hjemme.

    SvarSlett

Ha en flott dag :)