torsdag 3. oktober 2013

Fugle bilder, høstferie og slanking.

Hei alle sammen.
Denne uken er det høstferie og barna har fri, så jeg har vært hjemme med de noen dager.
Uten lappen og når man bor på landet føler jeg meg fort fanget når jeg er hjemme med de to, for det er så mye jeg vil gjøre men ikke får fordi jeg ikke kommer noen vei.
Men teorien leses til for fult for tiden så jeg håper jo på lappen til slutt..

Etter helgen som var, med fest, mensen, litt slapp i matveien så samlet kroppen min opp mye vann og vekten sto der den sto før jeg startet på NOKA sist uke, men jeg var på riktig vei igjen på søndagen og denne uken har jeg vært veldig flink.
Null vanlig cola, sukkerfri drikke og vann (ja og kaffe), NOKA måltider, omtrent null småspising osv gjorde at vekten på tirsdag var tilbake der den var på fredag, altså har jeg mistet en kilo fra søndag til tirsdag.
Nå er jeg bare spent på om det er bra nok til at jeg kan miste enda litt..

For i desember blir det julebord med jobben til kjæresten, og jeg vil jo helst se så flott ut som mulig.
Jeg har en fantastisk kjole som er ny men litt liten enda, som jeg gjerne vil ha på meg under middagen.
Så målet mitt nå er rett og slett ned 5 kg på 9 uker (helst vil jeg jo være i mål med mine 9 kg innen den tid, men jeg vet at det kan komme platåer osv så da setter jeg ned målet litt slik at jeg faktisk kan nå det og kanskje enda mer :) )

Ellers så har jeg fått en ny hobby denne uken, jeg fant en ny linse til speilrefleksen vår langt inni skapet her om dagen, og med masse fugler rett uten for vinduet tok jeg det i bruk.




 








Jeg syns synd i disse små, så her får de hjemmelaget meiseboller (kakemenn) med masse deilig fett slik at de holder varmen gjennom natten..
Eget fuglebrød lager jeg også inni mellom.
Brød med masse nøtter, fett, litt eplebiter, rosiner, havre og bitte litt gjær, for fuglene skal ikke ha for mye gjær og helst ikke noe salt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)