mandag 29. juli 2013

Vår sommer.

Nå er vi inne i siste uka av ferien for denne gangen, mannen skal (endelig) tilbake på jobb igjen neste mandag, ny jobb til og med.
Han har jo gått hjemme med avreven sene i leggen siden februar (den er fortsatt ikke helt god men vi krysser fingrene ) så det blir godt for han og meg at han kommer ut i jobb igjen.

Idag dro ungene hjem til sin mor, etter å ha vært her i to flotte uker.
Jeg kjenner alt nå hvor stille huset er, det er rart hvor stor glede det automatisk blir i huset når det er barn til stede.
Det hjelper ikke på stillheten at mannen er hos sin mor for å fikse en ny veranda for henne, så i dag og i morgen ser jeg nok ikke stort til han vil jeg tro.
Men for all del, jeg har nok å henge fingrene i så det er sikkert like greit.

Vi skal ha sommerfest / første bar fest til fredag, og innen den tid må jeg få skikk på hus, hage og ikke minst baren.
Den er enda ikke helt ferdig og den blir nok ikke 100% før festen heller, men den blir brukenes :)

De siste ukene har vi jobbet masse med veden slik at vi skal holde varmen i sommer.
Vi har også vært på danmarksferie med ungene, svipp tur til sverige (der vi hamstret kjøtt så nå er frysen full) båt tur med onkel Dag (Tor Erik sin onkel vel og merke), strand tur med Marianne og masse bading.
Markus har startet å lære seg å svømme, han klarer 15 tak sammenhengende nå, men kaver litt mye når han nesten er fremme hos oss, så han har ikke knekt den heeelt enda..
Uansett er jeg ufattelig stolt av han.

Det har vært en fryd å ha ungene her, og jeg merker godt på de at det er en uke lengere enn vanlig, spesielt på Markus merker jeg det, han er stort sett veldig kosete på pappa, men bare sånn i det små på meg.
Men denne ferien har det ikke manglet på kos, noe jeg bare syns er helt utrolig deilig.
Birgit er jo alltid kosete, og som de som kjenner meg vet så elsker jeg kos <3

Idag har jeg fått klippet plenen, som faktisk ikke var så alt for lang med tanke på at den ikke har blitt klippet på en mnd, men nå har det jo vært kun sol og steike varmt også denne mnd da, så det er kanskje ikke så rart heller.
Men det er godt å få klippet den, og jeg har et lite håp om at jeg har "svidd" den som Tor Erik sier, slik at vi ikke tenger å klippe den flere ganger i år :P
Men jeg har mine tvil da..
Nå skal jeg straks ut å lese enda litt mer sagaen om isfolket (som jeg har fått lest opp 5 bøker av de siste 4 ukene) og nyte det lille som er av sol i dag.


Bildene er tatt fra hytta i vinterferien <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)