mandag 1. juli 2013

Hjemmelaget body skrub.

Jeg har funnet ut at jeg aldri noen gang kommer til å kjøpe body skrubb mer, for det er jo så utrolig enkelt å lage det selv, og ikke minst mye mye bedre fordi du vet akkurat hva den inneholder.
En skikkelig god skrubb kan du lage ut av ting du har hjemme, du kan lage en helt enkel uten noen spesiell lukt eller du kan lage en litt mer velvære variant.

Når jeg var i Tyrkia i fjor kjøpte jeg med meg aromaterapi oljer, oljer som er helt rene og konsentrerte som derfor er drøye i bruk.
Jeg tar alt på slumpen når jeg lager skrubb men er er hvertfall det jeg bruker å ha i.


  • Sukker.
  • Mat olje (raps, solsikke eller oliven).
  • Dusj såpe eller aroma oljer (for lukt).
Bland rett og slett sukker og olje sammen til det har ønsket konsistens, jeg liker å ha den ganske fast men det er smak og behag.

Så enkelt og så godt, huden blir myk og god og det er nesten ikke behov for å smøre deg etter dusjen.
Og ikke minst er det mye penger spart på sikt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)