søndag 21. juli 2013

Vår ferie med barna.

På Tirsdag som var dro vi på sommerferie med ungene.
Turen gikk til Danmark og startet alt klokken 5 på morgenen, for fergen gikk klokken 8 og vi måtte være der en time før.
Klokken 6 var vi i bilen på vei til Kristiansand, med to spente barn baki.

Fergeturen gikk bra, til tross for at vi hadde en veldig energisk gutt som skulle alt annet enn å sitte i ro med oss, men det også gikk veldig bra.
Når vi ankom Danmark dro vi til nordsjø akvariet for å se på fiskene.
Der ble vi i noen gode timer, vi fikk med oss matingen av selene, den populære klumpfisken (også kalt månefisk) og mange andre flott fisk.









Etter vi var ferdig på akvariet tok vi turen til Århus for å finne hotellet.
Etter noen gode timer til i bil var vi fremme, og godt var det.
Vi fikk roet oss ned litt før vi tok turen ut igjen for å finne en butikk, en pils hver på oss voksende og en brus til barna var vi klare for natta etter hvert.
Ungene kjørte brannbil, denne måtte de selv pumpe frem til "huset" som brant, der de måtte pumpe ut vann selv også.
Dagen etter gikk turen til Legoland, dere kan tro det var noen spente barn som gledet seg veldig.
I legoland delte vi oss enkelte ganger da Markus fortsatt er litt for kort til enkelte karuseller, så jeg og han tok noen mens Birgit og Tor Erik tok de Markus ikke kunne ta.
Ellers tok vi masse sammen også.
Jeg må også skryte av maten der inne, vi kjøpte kylling som var ovnsbakt og ikke fritert, med salat og pomfritt, god mat og billig til å være i park.





Etter en laaaaang dag i parken var det 4 trøtte tryner som var på vei til hotellet igjen, etter litt feil kjøring og litt irritasjoner kom vi oss frem.
Vi sluknet fort alle sammen.

Dagen etter skulle vi hjem, men det var mange timer fra vi sjekket ut til båten gikk så vi tok en tur i aalborg zoo.
Det var en veldig fin og rolig park syns jeg, de har fokusert kun på dyra og det var egentlig veldig deilig.
Ingen karuseller og slike ting som forstyrrer når man skal se på dyra.
De hadde masse dinosaurer der med både bevegelser og lyd :)

<3

Denne syns jeg var så herlig.

Denne slet litt med å komme seg opp men til slutt så gikk det :)

Fine frosken <3

Ungene fant ut at geitene likte bark, så de ble stående lenge å mate geitene.

Vi var å så på pingvin matingen også, flotte dyr.



Isbjørn <3

Jeg mener på at de har disse i dyreparken i kristiansand også, men jeg kan ikke huske hva de heter, noen som vet det?
Guttungen tok bilde, derfor han mangler :)

Fine gutten <3

Turen var altså veldig fin, masse opplevelser og minner på oss alle sammen.
Den første uken med ungene her har med andre ord vært kjempe fin.
Etter vi kom hjem har vi stort sett bare badet, grillet og kost oss alle sammen, i morgen blir det båttur med søsteren til Tor Erik og barna hennes, onsdag skal Tor Erik og barna på telttur med x- svigerfaren til Tor Erik, morfaren til barna.
Grunnen til at ikke jeg blir med er fordi jeg føler det blir litt kleint å skulle være med på en slik tur med den siden av familien til barna, derfor tar vi heller en slik tur alene senere.

Nå har jeg holdt på til og fra med dette innlegget siden klokken 14 i dag, nå gir jeg meg for å få litt sol til før det er kveldsbad med ungene :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)